مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به "بیانیه گام دوم انقلاب" مقام عظمای ولایت گفت: همگی باید عامل به این اندیشه و تفکر والا باشیم.

به گزارش روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن قائمی در همایش سی و سومین دوره انتخاب ومعرفی نمونه‌های بخش کشاورزی این استان، با بیان این‌که چهلمین‌ها یعنی بلوغ فکری، عقلی و رشدی، یادآور شد: به حمدالله ما شاهد چهلمین سالگرد پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم سرگذشت چهل ساله انقلاب، را بیان کردند و این‌که بعد از پیروزی انقلاب همه چیز علیه ما بود، یک انقلاب نوپایی که نمونه نداشت و جمهوریت و اسلامیت اولین تجربه بود و ابتدای انقلاب چالش‌هایی بود که ما با بستن سفارت اسرائیل و آمریکا حداقل دست آنها را بر مسائل خودمان کوتاه کنیم ولی امروز چالش آن‌ها این است که ما در حیاط خلوت اسرائیل و آمریکا حضور پیدا کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین قائمی گفت: رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از منویات خود جمعیت ۳۶ میلیون نفری با رده سنی  ۱۵ تا ۴۰ سالگی را از ظرفیت‌های بسیار قابل کشور دانستند چرا که رده سنی زمان کار و  پویایی است و همچنین دیگر ظرفیت کشور ۱۴ میلیون نفر جمعیتی است که با تحصیلات عالی که در این نظام مشغول به خدمت هستند و ایشان از دیگر از ظرفیت‌های ایران را دارا بودن 7 درصد از ذخایر معدنی دنیا دانستند، در حالی که یک درصد جمعیت دنیا را داراست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشاورزی استان فارس، افزود: همایش امروز که به افتخار فعالان و نمونه های بخش کشاورزی برگزار شده، اثبات فرمایش مقام عظمای ولایت است که فرمودند: یکی از ظرفیت های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان حاصلخیزی زمین و تنوع محصولات کشاورزی چه در زمینه های زراعی و باغی است.

 او با اشاره به اهمیت فراوان اسلام به دانش و علم اهمیت فراوانی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری اشاره فرمودندکه دانش پژوهی نشان دهنده عزت و قدرت کشور است که باید سرلوحه کار قرار بگیرد، همچنین ارزش‌های معنوی مثل اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و جامعه گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین قائمی با تاکید بر منویات مقام عظمای ولایت مبنی بر این‌که اقتصاد هدف جامعه اسلامی نیست اما وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است،یادآور شد: این مطالب، نکات ظریفی است که علمای اقتصاد و دین باید در این مورد بحث کنند.

او افزود: حضرت آقا دلایل عدم موفقیت ما در اقتصاد تکیه بر نفت و همچنین دولتی بودن بخش هایی که در حیطه وظایف دولت نیست برشمردند و راه برون رفت از بحث اقتصادی تکیه بر جوانان و اعتقاد به توانمندی‌های داخل دانستند.

این مقام مسئول یادآورشد: بنابرفرمایشات مقام عظمای ولایت، استقلال ملی به معنای آزادی ملت از زورگویی سلطه‌گران جهان است ولی نباید به معنای زندانی کردن سیاست و اقتصاد کشور در میان مرزهای خود باشد و آزادی اجتماعی به معنای حق تصمیم‌گیری، عمل‌کردن و اندیشیدن  برای افراد جامعه است، افراد باید آزاد باشند در اندیشیدن ولی نباید در تقابل با اخلاق، قانون، ارزشهای الهی و حقوق مردم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قائمی تاکید کرد: امیدوارم خدای تبارک و تعالی به همه ما توفیق عمل به احکام نورانی اسلام را عطا فرماید و به این بیانیه نیزعمل کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پایان از استاندار فرهیخته فارس و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا به منظور کمک به خدمتگزاران بخش کشاورزی در رابطه با اجرایی شدن فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری عنایت ویژه داشته باشند.