اولین جلسه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان فارس در سال 1398 با حضور حجت الاسلام و المسلمین قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قائمی ضمن تبریک شروع سال جدید و همچنین ماه سراسر نور شعبان و پس از اظهار تاسف به دلیل اتفاقات و مشکلات به وجود آمده توسط سیل در کشور و شیراز گفت: با توجه با نام گزاری امسال به نام رونق تولید توسط مقام معظم رهبری می توان گفت یکی از جاهای دیده شده در رونق بخشی به تولید بخش بزرگ تحت نظر خانواده بزرگ جهاد کشاورزی است. بر اساس صحبت های حضرت آقا در حرم امام رضا علیه السلام در روز یکم فروردین ماه، امسال سال بسیار خاصی است و با وجود سختی ها و مشکلات فراوان اما سال گشایش و موفقیت است.

وی همچنین بیان داشت با توجه به بارندگی های خوب امسال هم از نظر تراکنش و هم پراکنش سال خوبی خواهد بود و میزان مراجعه کشاورزان به جهت مشکلات خشکسالی کمتر خواهد بود اما به جهتی هم سخت است چون توقعات نیز بیشتر خواهد بود. که باید بیشترین تلاش را در جهت خدمت انجام باد و روزانه خود را محاسبه کنید و خدمات خود را ارزیابی نمایید که بر اساس سخن معصومین کسی که محاسبه و مراقبه نکند از ما نیست و اگر در شب محاسبه ی روز را نکند مغموم خواخد بود.

قائمی افزود: کاسبان شب ضرر و سود روز محاسبه می کنند و افراد نیز باید در برخورد با نفس همین طور باشند. نفس لوامه تذکر می دهد و ما باید توجه کنیم که خداوند تبارک و تعالی از ما محافظت می نماید و ناظر اعمال نیز هست پس تلاش کنیم امروزمان بهتر از دیروز و فردا بهتر از امروز باشد. بدانیم وقتی مسئولیتی پذیرفتیم بار پاسخگویی فردا سنگین تر است. امروز باید علاوه بر انجام فعالیت های محدوده کاری، نیرو سازی کنیم. امسال می بایست همه دست به دست هم دهیم و به دور از اختلافات سیاسی و اجتماعی، همدلی و وحدت رویه را افزایش دهیم. ما مسلمانیم و می دانیم با هدف به دنیا آمده ایم. هدفی که از مهمترین آن ها همت و خدمت است. جز روی پای خویش ایستادن راهی نداریم و باید به خود متکی باشیم

وی در خاتمه به اشاره و توضیح در مورد فعالیت های حوزه در موضوعات مهمی چون اقدامات در جهت منویات مقام معظم رهبری در بیانیه ی گام دوم انقلاب، توجه و یاری در موضوع زکات و تشکیل شوراهای فرهنگی شهرستان ها و تقویت فرهنگ و مدیریت جهادی پرداخت و گفت تا میتوانیم عرق سازمانی و تعلق سازمانی را افزایش دهیم و از فرصت ماه مبارک رمضان نیز استفاده نماییم.