اولین شورای زکات استان فارس در سال 98 به میزبانی صدا و سیمای مرکز فارس برگزار گردید. در این جلسه ابتدا عملکرد سال 97 توسط کمیته امداد امام خمینی ارائه گردید و اعلام شد: مردم استان فارس پارسال ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند. این میزان نسبت به سال ۱۳۹۶، بیش از ۴۳ درصد رشد داشته است. از این رقم ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون زکات واجب، ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات مستحب و ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات بود. همچنین 4هزار و ۷۰۰ تن گندم، ۲۷۲ تن جو، ۲۷ تن خرما و ۲۸۵ تن کشمش دریافت شد و هزار و ۵۵۷ روستا در استان مشمول پرداخت زکات می‌شوند و پارسال هزار و ۷۸ روستا زکات پرداخت کردند.

شهرستان های شیراز، مرودشت و کازرون بیشترین جذب را داشته اند و در کشور نیز استان فارس مقام اول جذب زکات را به خود اختصاص داده است.

نماینده، ولی فقیه در فارس نیز در این جلسه در جواب به مساله پرداخت حق الزحمه به عاملین جمع کننده زکات که مطرح شده بود اینگونه پاسخ داد که: این سهم به عامل نیازمند تعلق می‌گیرد، زمانی که واقعا محتاج باشد و به اندازه‌ای که شبهه ایجاد نکند پرداخت می‌شود.

آیت الله دژکام همچنین افزود: باید یک کمیته جذب و توزیع زکات در شورای زکات استان راه اندازی شود تازکات دریافتی و پرداختی بین نیازمندان با شفافیت مشخص باشد.

استاندار فارس نیز ضمن تاکید بر نضرات حضرت آیت اله دژکام افزود عاملینی که از ادارات و دستگاه های اجرایی در بحث زکات فعالیت دارند، جز شرح وظایف آن ها بوده که بابت آن حقوق دریافت می کنند و شامل این استفاده نمی شوند.
همچنین افزود هزینه کرد زکات میبایست حتی الامکان در محل اخذ آن صورت پذیرد و بدانیم زکات ضمن افزایش رزق و روزی باعث کاهش اختلاف طبقاتی در جامعه و نهایتا زندگی با آرامش بیشتر خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد نخستین جلسه شورای زکات استان مدیر کل کمیته امداد استان و مدیر کل بهزیستی استان آمار دقیق مددجویان تحت پوشش خود را اعلام کنند تا با نظر شورای زکات استان زکات پرداختی به صورت مساوی بین آن‌ها توزیع شود .

در این جلسه همچنین در رابطه با تشکیل ستاد زکات فطره جهت ماه مبارک رمضان و شیوه عملکرد آن نیز مباحثی مطرح گردید.