به مناسبت بزرگداشت  هفته جهاد کشاورزی آیت اله دکتر دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ضمن بازدید از بزرگترین زنجیره تولید شترمرغ کشور ( مجتمع تولید شتر مرغ آقای اجاقی) واقع در منطقه خان زنیان شهرستان شیراز، در جلسه هماهنگی مدیران ستادی سازمان جهادکشاورزی و دستگاه های وابسته حضور بهم رساند و ضمن تبریک این هفته و خداقوت به خانواده بزرگ جهادکشاورزی فارس به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با تبریک هفته جهاد کشاورزی به همه جهادگران عرصه کشاورزی به عنوان یک مجموعه انقلابی، گفت: جهاد کشاورزی به عنوان یک وزارتخانه از دیگر وزارتخانه ها متمایز است ودلیل آن  بخاطر این است که ریشه و اساس این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است..

آیت الله دژکام با برشمردن ماموریت های خطیر قبل و اکنون این نهاد به عنوان یک سازمان انقلابی، افزود: این وزارتخانه و بالطبع سازمان جهاد کشاورزی فارس بنا به گستردگی کاری آن در سطح کشور به عنوان یک مجموعه بی نظیر و با فعالیت های گسترده محسوب می شودو هر گوشه ای از انجام کارهای آن مایه خیر و برکت است.

امام جمعه شیراز در ادامه اولین فعالیت های اجتماعی و کاری خود را برآمده از سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و اظهار نمود: در حال حاضر باید با نگاه به راهبردهای بخش کشاورزی، برنامه استراتژیک سازمان را به عنوان یک امر مهم و جواب گویی این بخش در نظر بگیریم.

وی با اشاره به بحث ارائه آمار و مطلوب  یا مطلوب نبودن آن، بیان کرد: ما باید به مقدار کاری که در یک بازده زمانی انجام می گرفته و اینکه شاید انجام نپذیرفته، توجه نماییم.

نماینده ولی فقیه با تعریف وضعیت ایده آل و مفهوم آن تصریح کرد: باید با در نظر گرفتن اینکه کجای کار قرار داریم، اهداف ایده آل که قاعدتا مقداری از آن دست نیافتنی است را دنبال نمائیم.

آیت الله دژکام کشور و استان فارس را دارای ظرفیت بالایی جهت کار در عرصه های مختلف بویژه کشاورزی دانست ویادآور شد مجموعه بخش کشاورزی این استان را به استفاده بهینه از منابع موجود با الگوهای تجربی و نیز تعریف الگوهای دیگر توصیه می نمایم.

امام جمعه شیراز به عبور کردن از وضعیت جامعه سنتی اشاره کرد و در ادامه گفت: باید مدیریت های سلیقه ای و شخصی را کنار بگذاریم و به دنبال مدیریت های علمی و عملیاتی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به نگاه علمی  مدیر این مجموعه به عنوان یک کارآفرین  موفق در بخش تولید و تکثیر شترمرغ و لذت بردن از این کار، توضیح داد: باید با نگاه به رشد جمعیت در سال های بعد و با روند تولید بیشتر در بخش های مختلف کشاورزی اعم از زراعی و دامی به همین ۱۰ درصد سهم تولیدات کشاورزی استان فارس در سطح کشور اکتفا نکنیم.

 

آیت الله دژکام همچنین  به بحث یادگیری و به کارگیری آن در بخش کشاورزی تاکید داشت و به کارآفرین نمونه شتر مرغ در سطح استان فارس اشاره داشت و اگفت: این کارآفرین با نگاه یادگیری این کار بزرگ را به سرانجام رسانیده و بومی کرده است  که جای تبریک دارد.

آیت الله دژکام با بیان این نکته که اگر به پیشرفت کار و مزیت نسبی دست پیدا نمودیم نباید از کار دست بکشیم، تصریح نمود: باید با استراتژی اقتصادی حرفی در دنیا برای گفتن داشته باشیم و خود را در آستانه تغییرات و تصمیم گیری راحت تر قرار بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با نگاه تحریمی اقتصاد کشور ایران از سوی دشمنان این مرز و بوم، گفت: ما باید با یک رویکرد علمی و مدیریتی در بخش های مختلف به دنیا بفهمانیم که حرفی در دنیای اقتصاد برای گفتن داریم.

امام جمعه شیراز  با بیان اینکه در کلام  و گفته های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بنای لج بازی با دنیا وجود ندارد، افزود: باید تلاش کنیم که با پیشرفت و نگاه علمی در این کشور با عظمت با پتانسیل بالا حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم که این امر با وجود نیروهای خدوم و ارزشی در بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی کشور به خصوص سازمان جهاد کشاورزی فارس قابل دسترسی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خاتمه به تحلیل اخلاقی از نگاه  ملاصدرا اشاره کرد و گفت: تلاش کنیم با رعایت اخلاق و تقوا به روند تولید بیشتر اعتقاد بیشتری برای خود و نسل های بعد از خود به ودیعت بگذاریم و کار برای خدا را در مجموعه تحت تکفل خود نهادینه کنیم.

 در مدیریت جهادی خواستن توانستن است

محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز با تبریک هفته جهاد کشاورزی به تلاش گران سازمان جهاد کشاورزی فارس، به کلام مقام معظم رهبری در مدیریت های جهادی برای خواستن و توانستن در بخش های مختلف خدمت به جامعه تاکید نمود.

وی به برنامه محور بودن کار جهاد کشاورزی که بر پایه کار استراتژیکی و تحلیل نقاط قوت و ضعف بنا شده است اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم با تدوین این برنامه ها در بخش های مختلفی نظیر مقوله بذر، زنبور عسل، کشت گیاهان کم آب بر و روغنی، ایجاد گلخانه ها و آموزش که توجه نماییم و به پیشرفت های خوبی دست بیابیم.

 

محمدمهدی قاسمی با بیان ظرفیت های مطلوب سازمان جهاد کشاورزی فارس در راستای بهره وری از منابع و امکانات موجود، افزود: در این راستا محتاج حمایت های مسئولان برای ادامه موفقیت بیشتر در عرصه کشاورزی هستیم.

 

لازم به ذکر است در این نشست، معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی فارس و مدیران کل دستگااه های وابسته حضور داشتند و به بیان برنامه های اقدامی و در دست اقدام و ارائه راهکار هایی جهت تعالی بخش کشاورزی فارس پرداختند.