نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: حجت الاسلام والمسلمین خرسند یکی از چهره‎های مخلص، خدمتگزار بود از این رو ویژگی‎های شخصیتی ایشان باید برای نسل جوانی که فرداها مملکت را اداره می‌کنند، بازتاب داده شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس،آیت الله سیدرضا تقوی روز پنج‌شنبه13 تیرماه به همراه حجت الاسلام اسلامی نیا مشاور محترم حقوقی ایشان مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمین قائمی،مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس قرار گرفت.

وی در سفر به استان فارس پس از زیارت حضرت احمد ابن موسی به شهرستان کازرون سفر نمود تا با هیات همراه با ادای احترام شهدای همیشه زنده یاد شهر کازرون و قرائت فاتحه بر سر مزار شهید خرسند امام جمعه فقید این شهر در بدو ورود به شهر کازرون در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت این امام جمعه فقید با اشاره به اینکه شهدا سرمایه‌های مهم اجتماعی و معنوی ما هستند، بیان کرد: شهید خرسند یک روحانی بود که رسالت روحانیتی خود را به خوبی انجام می‌داد.

به گفته آیت‌الله تقوی، امام جمعه شهید کازرون از همان آغاز معتقد بود که یک روحانی باید در عرصه‎های سیاسی و اجتماعی فعال باشد از این رو یک جریان سیاسی مطمئن و با سابقه را انتخاب و در شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ارتقا پیدا کرد و روز به روز تفکر، اندیشه و قدرت تحلیل ایشان از رویدادها و پدید‌ه‌های سیاسی و اجتماعی درخشان‎تر و روشن‎تر بود و در کنار دوستان با سابقه سیاسی خوب درخشید.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: این شهید والامقام شأن طلبگی و روحانیت را به خوبی رعایت می‎کرد، خطیب خوب خطبه‎های جمعه بود، همیشه با مطالعه پشت تریبون قرار می‌گرفت یا بر محور خطابه خطبه می‎خواند و مردم را به تقوا توصیه می‌کرد.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین خرسند انسانی مفید، مؤثر و مخلص بود که در ماه مبارک رمضان با اقتدا به مولای شهیدش امام علی (ع) با تن خونین به ملاقات خداوند شتافت، تصریح کرد: او صاف و زلال بود، بدون هیچ حاشیه و در پیرامونش هیچ مسئله ای وجود نداشت، این بسیجی با سابقه‎ سه بار مجروحیت در جبهه تا مرز شهادت هم پیش رفته بود.

آیت‌الله تقوی با اشاره به اینکه مردم خوب کازرون شهر ایمان،  شهرانقلاب، شهر دین و دیانت پدری مهربان و راهنمایی دلسوز را ازدست دادند، افزود: من به همسر مقاوم، مؤمنه وهمراه آن شهید و فرزندان خوب، معتقد، متدین و با صفایش تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد که راه این شهید بزرگوار ادامه پیدا کند، مواعظ و راهنمایی‌هایش همچنان در گوش‎ها باشد و در آینده هرکسی که در کازرون مسند امام جمعه قرار بگیرد در جهت تقویت فرهنگ اسلامی همین راه را با قدرت و قوت ادامه دهد.