مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن گرامیداشت اولین روز از هفته دفاع مقدس، گفت: نظام جمهوری اسلامی، میراث گران بهای شهدای عزیز است که همگی باید در حفظ و حراست از این میراث کوشا باشیم.

به گزارش خبرنگار "پرتو امید"، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن قائمی در همایش کشت محصولات شتوی افزود: ایثارگران به عنوان یک وظیفه شرعی در طول هشت سال دفاع مقدس از خاک این مرز وبوم حفاظت کردند.

وی با اشاره به اینکه افتخار وزارت جهاد کشاورزی خدمت به تامین کنندگان نان و غذای مردم است، یادآورشد: کشاورزان شریف ترین اقشار جامعه هستند همان گونه که خداوند تبارک و تعالی در آیه 63 و 64  سوره واقعه با ذکر "أَ فَرَأَيْتُمْ ما تَحْرُثُونَ ، أَ أَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ" خود را کشاورز خوانده تا اهمیت شغل کشاورزی را بیان فرماید.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشاورزی شغل اکثرپیامبران اولوالعزم بوده و در کلام و رفتار معصومین به اهمیت خدمت گزاری به آنان سفارش شده، گفت: باید مشکلات پیش روی کشاورزان به هر طریق ممکن برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه خدمت به کشاورزان یکی از بالاترین عبادات است، اظهارکرد: پیامبر اکرم (ص) در پاسخ به سوال بهترین شغل ها چیست؟ می فرماید: کسی که زراعت کند، زراعتش را درو کند و  زکات آن را بپردازد، این حلال ترین کسب روزی است.

حجت الاسلام قائمی به گلایه مقام معظم رهبری در ارتباط با وضعیت واردات روغن اشاره کرد و افزود: پیرو تاکید ایشان در خودکفایی تولید روغن، وزیر جهاد کشاورزی کشت کلزا را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران افرادی باهوش و توانمند هستند، تصریح کرد: همیشه خواستن برای ایرانیان توانستن بوده از این رو می توانیم به خودکفایی روغن نیز دست یابیم.