به گزارش روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان حجت الاسلام مهدی قاسمی رییس اداره آموزش عقیدتی و امور فرهنگی سازمان گفت: در راستای اهداف حوزه نمایندگی ولی فقیه در امر واجب زکات این حوزه پس از پیگیری های فراوان و با توجه به مصوبه شورای زکات استان پس از تکمیل زیر ساخت ها اقدام به برگزاری دوره نیمه حضوری زکات ویژه مروجین کشاورزی و مسئولین پهنه ها نموده است.

حجت الاسلام قاسمی همچنین اظهار داشت: با توجه به وجود هفت قلم از 9 قلم اقلام زکوی در حوزه جهاد کشاورزی و ارتباط چهره به چهره و روزانه مروجین و مسئولین پهنه ها در اراضی زراعی باغی و همچنین تولیدکنندگان بخش دام و طیور و صنایع تبدیلی تاثیر پذیری از این مروجین توسط تولیدکنندگان بسیار بیشتر می باشد.

وی افزود: پس از هماهنگی های انجام شده و دریافت کد از تهران و تعیین دوره غیر حضوری در سامانه آموزش ضمن خدمت توسط مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان جزوه زکات بارگزاری گردید. پس از آن با هماهنگی ایجاد شده با روحانیون زکات شهرستان ها در کمیته امداد امام خمینی، دوره 2ساعته حضوری در 30 شهرستان و برای بالغ بر هزار نفر از مروجین و مسئولین پهنه ها در سطح استان برگزار گردید که شرط شرکت در آزمون غیر حضوری، حضور در این 2ساعت حضوری بود. پس از آن مشخص گردید نهصد و چهل و نه نفر در این دوره قبول گردیده اند که منجر به صدور گواهی می گردد و 63 نفر نیز مردود شده اند.