در این دیدار صمیمانه ابتدا حجت الاسلام والمسلمین بحرانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تشکر از حضرت آیت اله کلانتری جهت تخصیص وقت گفت با توجه به مسئولیت جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی و همچنین وجود حوزه نمایندگی ولی فقیه در این وزارت و سازمان، حسب دستور رهبر معظم انقلاب، روحانیون در این سازمان و ادارات وابسته به جد مشغول فعالیت هستند.

سپس حضرت آیت اله کلانتری ضمن خوش آمد گویی و تبریک و تهنیت سال جدید و ماه رجب المرجب اظهار داشت مهمترین قوانین و برنامه های بشری دو بعد دارد که شامل بعد فردی و اجتماعی است اما در قوانین اسلام سه بعد دارد بعد فردی و اجتماعی و الهی است یعنی در همه احکام نظر خداوند ملزوم است و در همه شرایط و احکام و قوانین خداوند متعال را شاهد میگیریم حتی در احکام توسلی.

وی در ادامه در رابطه با امنیت غذایی به آیه 61 سوره هود اشاره نمود و افزود خداوند وقتی میفرماید هُوَ أَنشَأَكُم مِّنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا طلب عمران می نماید و بلافاصله پس از آن بحث عبادت ذکر می شود. در احکام الهی همیشه جنبه های مختلف فردی و اجتماعی و اقتصادی و عبادی و معنوی با هم است

همچنین با توجه به مسئولیت جهاد کشاورزی در امنیت غذایی با اشاره به آیه 114 سوره نحل گفت بر اساس این آیه می توان گفت امنیت بر توسعه و پیشرفت اولویت دارد، قرآن می فرماید آن آبادی که امنیت و آرامش داشت از هر طرف برای آن روزی و آن هم گوارا آمد. کلمه رزق فقط خوراک نیست معنای وسیعی دارد وبر اساس این آیه توسعه در عمه جنبه ها بر اساس امنیت است.

وی افزود امسال با اعلام رهبر معظم انقلاب سال همایت از کالای ایرانی است که در آن دو بحث مطرح است اول تولید که در قرآن تلویحا و تصریحا آمده و دوم افزایش کیفیت توسط تولید کننده است.

در آخر ایشان پس از اشاره به روایات متعدد در خصوص حلال ترین طلب مردم با کشت و زرع و مقام اقرب کشاورزان و انسان های مبارک روحانیون حاضر را به تقویت اخلاص و تقوا و روحیه ی الهی در جهت خدمت و در برخورد با همکاران و تولیدکنندگان توصیه نمود و گفت به فرموده امیرالمومنین همه ی کارها نابود و پوچ است الا عملی که از اخلاص باشد.