مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه خبرنگار باید شجاع، مدیر، اهل تحلیل و پژوهش باشد، گفت: قدرت تحلیل در انعکاس یا عدم انعکاس خبر، سرعت انتشار خبر و کارشناسی خبر اهمیت دارد.

به گزارش خبرگذاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، سید محسن قائمی در همایش تجلیل از خبرنگاران حوزه کشاورزی در این استان اظهار کرد: در وصف قدر و منزلت خبرنگاران همین بس که افرادی نظیر شهید آوینی و شهید صارمی را در این عرصه تقدیم به جمهوری اسلامی کردند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: خبرنگاران پیش قراولان عرصه حفظ ارکان نظام و مرزهای فرهنگی هستند، افزود: این جمله گویاترین تعریف از خبرنگاران است.

قائمی با بیان اینکه افزایش آگاهی جامعه وظیفه اصلی مطبوعات است، ابراز کرد: در این خصوص رهبر عظیم الشان انقلاب فرمودند: مطبوعاتی که طریق سلامت بپیمایند و بنا بر عناد و بدجنسی نداشته باشند در هر رشته‌ای قلم بزنند، سیاسی، فرهنگی یا اقتصادی باشند، درباره مسائل خارجی و داخلی حرف بزنند و هر کاری بکنند، چون بر مایه آگاهی مردم می افزایند به نفع نظام حرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در خصوص اقدامات بخش کشاورزی؛ نیازمند ارتباط مستمر و دوسویه است؛ اظهار کرد: جامعه ما یک جامعه چند صدایی است از این رو با امانتداری خبرنگار هیچ نگرانی برای رسیدن اخبار واقعی به جامعه وجود ندارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: خبرنگاران در عرصه انقلاب، زمان جنگ، در مواقعی که نیاز به حضور برون مرزی بود در حفظ و اعتلای جمهوری اسلامی کوشش کردند.