حجت الاسلام شهوندی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان فارس

جلسه تودیع و معارفه مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان فارس با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیر کل اداره دامپزشکی استان و معاونین و همکاران این اداره برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی کشور ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به توضیح شرایط و اهمیت فعالیت اداره کل دامپزشکی اشاره کرد و گفت دامپزشکی از جمله جاهایی است که اگر کم کاری صورت پذیرد صدمات جبران ناپذیری به جامعه وارد می شود به همین خاطر در کشور از جایگاه والایی برخوردار است. سازمان دامپزشکی دارای دو وظیفه ی کلی است اول تامین بهداشت غذایی مردم و دوم رساندن غذای سالم و طیب و طاهر به دست مردم است. بحث طیب و طاهر بودن این غذا موردی است که امروز نه فقط در کشور های مسلمان بلکه در دنیا و کشور های غیر مسلمان نیز به عنوان سلامت و کیفیت بالای آن مورد اهمیت واقع شده و بالا گرفته است. که کشور هایی نظیر مالزی و ترکیه به دنبال ارائه محصولات حلال به بازار جهان می باشند و موفقیت هایی کسب نموده اند. و با توجه به بالا بودن 30 درصدی قیمت محصولات حلال در دنیا مورد استقبال قرار گرفته است. و جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک کشور تاثیر گذار در این موضوع می باشد.

فقه مذهب جعفری در بحث غذای حلال در جهان جا افتاده و به عنوان یکی از برندهای تاثیر گذار مطرح است و تنوانسته ایم این را در دستورالعمل کنفرانس های اسلامی وارد نماییم. اما از طرفی با توجه به پتانسیل و توانایی مان نتوانسته ایم آن طور که انتظار میرود کار کنیم. در جایی که جمعیت ایران حدود 4 تا 5 درصد کشورهای اسلامی است با اعتماد به جمهوری اسلامی از غذاهای حلال استفاده می کنند. مسئولیت یک ابزار است که اگر در آن خدمات بهتری ارائه دهیم انسان را به نزدیکی و قرب الهی میرساند و همچنین ممکن است باعث شود بوی بهشت به مشام فرد مسئول نرسد.

خوشبختانه استان فارس در بحث آموزش ذابحین و ناظرین شرعی عملکرد خوبی داشته است و هماهنگی ها و اقدامات حجت الاسلام فیروزجنگ بسیار خوب بوده و امید است در آینده نیز حفظ و بهتر شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بحرانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تبریک فرا رسیدن ماه بندگی خدا گفت از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام سوال شد چه کنیم در زندگی از بازماندگان نباشیم ایشان فرمودند آخرت خود را به دنیا نفروشید و از قدم گذاشتن در راهی که از آن مطمئن نیستید قدم نگذارید.

هرگاه انسان عکس العملی می خواهد انجام دهد باید ببیند به آخرتش آسیب مارد میشود یا نه و حواستان باشد به درستی راه علم پیدا کنید و بعد در آن قدم بگذارید اگر انسان اینگونه عمل کند از بازماندگان نخواهد بود .

خداوند در خصوص بهره گیری از نعمت ها ما را به دو اصل توجه داده است اول اینکه حلال باشد و دوم اینکه طیب و طاهر باشد. معنی حلال یعنی اینکه حقوق دیگران در آن نباشد و پاکیزه بوده و در آن ضرر نباشد. مسئولیت ما در سازمان دامپزشکی به عنوان متصدیان بهداشتی و شرعی به دلیل این است که مسئولیم غذای حلال و طیب سر سفره مردم برسانیم و نباید نسبت به غذای طیب و حلال برای مردم بی تفاوت باشیم.

در نهایت قدردان زحمات حجت الاسلام فیروزجنگ هستیم و از روند کاری ایشان مطلع و متشکر هستیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام فیروز جنگ مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی به ارائه گزارش جامع و پر بار از مدت زمان مسئولیت در خصوص آموزش و حقوق ذابحین و ناظرین در مباحث دام و طیور و همچنین جمع آوری اجزای حرام و .. پرداخت و دکتر مهندس نیز گفت ما موظف هستیم بر اساس قانون با این عزیزان همکاری کنیم و اگر بحث اعتقادی باشد دیگر قانون بی روح نمی شود و چاشنی کار است رابطه خوب امروز فی ما بین حوزه نمایندگی ولی فقیه و اداره کل دامپزشکی همین طور است.

در خاتمه پس از اهدا لوح های تقدیر حاج آقا کلانتری و بحرانی و دکتر مهندس به حاج آقا فیروز جنگ و حکم انتصاب به  حجت الاسلام شهوندی مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی، ایشان ضمن تشکر از لطف و اعتماد حاج آقا کلانتری و بحرانی به ارائه برنامه های پیش رو و نوآوری هایی که در نظر داشت پرداخت.