حجت الاسلام فیروز جنگ مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان شیراز شد.

ابتدا مهندس اختری ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، از زحمات حاج آقا محمودی که بیش از اقامه نماز جماعت بوده تشکر و قدردانی نمود و افزود نیاز مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز به دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه بسیار احساس می شود این مدیریت با 5 مرکز ترویج و خدمات و تعداد بالغ بر 170 نفر پرسنل نیازمند فعالیت های فرهنگی، عقیدتی و دفتر حوزه به شکل ویژه می باشد.

با توجه به جایگاه خاص جهاد کشاورزی که در آن می تواند عقیدتی و امورفرهنگی کمک شایانی به این امر خدمات رسانی کند. ما همیشه نیازمند موعظه هستیم در هر حرکت گاهی یک تذکر است که موجب جلوگیری از مشکل می شود و تلنگر گاهی نیاز است. حضور یک متخصص شرع و دین ما را توانمند تر می کند.در خاتمه ایشان ضمن خوش آمدگویی به حاج آقا فیروزجنگ ابراز امیدواری کرد تا در آینده بتوان قدم های بلندی با هم برداریم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا بحرانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی نیز ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و افزود: در لغت رمضان جمع بین معانی چند جمله است، وقتی آفتاب به شدت می تابد سنگریزه ها و سنگ ها و دامنه های رو به آفتاب بر اثر این تابش از ابتدای روز گرم می شود تا در نهایت به تابیدن می رسد، حال اگر ابری شود ونسیم خنکی همراه داشته باشد و در عین حال که این نسیم خنک می وزد ابر نیز شروع به بارش کند و به این سنگها ببارد. چگونه قطرات باران سنگها را خنک می کند این حال و هوای رمضان است. رمضان در لغت به این حالت گفته می شود رمضان همانند آن سنگها، دلها را خنک می کند و طراوت می بخشد براساس لغت لذت روزهای بسیاری به آمدن ابر همراه با نوازش نسیم خنک و ریزش باران به ماه مبارک رمضان است روایتی از امام سجاد است که فرمودند: انسان ها در بهشت و در کنار خدا ( اهل بهشت در هر رتبه ای ) بهشت هم برایشان مهم نباشد و فقط خدا مهم است در حالی که بهشت جای آه کشیدن نیست اما حسرت می خورند به خاطر آن لحظاتی که بدون ذکر خدا حسرت می خورند. در فرهنگ دینی ما حیات بدون ذکر مفهوم ندارد حیات حقیقی حیات با خداست . در بین مردم و عوام مرگ را نیستی می دانند اما قرآن مرگ را یک مسئله وجودی می داند که خداوند را خالق مرگ و حیات می گویند چیزی به عنوان عدمی نمی شناسیم که خدا بخواهد خلق کند. دلیل گناه ها غفلت است و غفلت یعنی توجه و علم نداشتن. بیشترین لحظات شیطان برای فریب دادن زمان غفلت است. در ماه رمضان خدا سفره ای راپهن کرده رحمت و مغفرت و برکت را گسترانده است.

موعظه این است که انسان موجب غفلت نشود آیت الله بروجردی هفته ای یکبار پای منبر می نشست حداقل مرتبه روزه را به جا بیاورید. روزه عوام خوردن و آشامیدن دوری از لذایذ دنیا از سحر تا افطار و روزه های خواص در عین حال که نمی خورند نمی آشامند و لذت نمی برند غیبت و گناه زبان جلوگیری می کنند تا علم نداشته باشد سکوت می کنند و بالا ترین مرتبه ی زوزه روزه های خواص خواص است که بریدن از هر آنچه غیر خداست.

در خاتمه بحرانی ضمن تشکر ویژه از مهندس اختری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت ایشان از نیروهای بسیار پیگیر امور فرهنگی است، پتانسیل معنوی جهاد شیراز از قدیم الایام وارث یک میراث فرهنگ والایی است از همه همکاران می خواهم که با کمک دادن به حاج آقا فیروزجنگ سطح فرهنگی و عقیدتی این مدیریت را تا آنجا بالا بریم که نمونه باشد.

پس از آن حکم انتصاب حجت الاسلام فیروز جنگ قرائت و اهدا شد و وی نیز به بیان کوتاه برنامه ها و تشکر از حسن اعتماد به خود پرداخت و گفت اولین هدف در ذهن همه ما فرهنگ و مدیریت جهادی است که هدف آن هم هر قدم برای رضای خدا است.