استاندار فارس، تشکیل کارگروه زکات در شهرستان‌ها را خواستار شد.

 

 

اسماعیل تبادار در  همایش استانی "زکات شکوه عبادت سرچشمه‌برکت "که با حضور  رییس شورای عالی زکات کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در 27 تیرماه برگزار شد، گفت: در راستای هزینه کرد مناسب بر اساس نیازمندی‌های  هر منطقه، تشکیل کارگروه زکات در شهرستان‌ها، شامل مسئولان کمیته امداد، امام‌جمعه، فرماندار و متولیان امر زکات ضروری است.

تبادار افزود: خداوند مالکیت خصوصی را مجاز دانسته اما در کنار آن تکلیفی هم بر همین دارایی‌ها قرار داده است که زکات یکی از این تکالیف است و در حقیقت ایمان عملی را می‌توان در زکات متبلور دید، زیرا انسان مؤمن وقتی دارایی را کسب می‌کند به‌راحتی درراه خدا ایثار و انفاق می‌کند و این ایمان عملی و معنادار در پرداخت زکات به جد معنا دارد .

او اظهار کرد: در دین اسلام  هر زمان که برپایی نماز به‌عنوان مهم‌ترین رکن و اساس دین بیان می‌شود بلافاصله بعدازآن زکات معنا پیداکرده و بر آن تأکید می‌شود و این دلالت بر آن دارد که نظام زیستی بعد از تفکرات  ایدئولوژیک، مبتنی بر نظام زندگی یعنی معیشتی است، که در راستای مردم و چگونگی حکومت‌داری، معنا پیدا می‌کند .

تبادار ادامه داد: باید این تکلیف الهی را گسترش  چراکه  در احادیث  هم داریم که خداوند به پیامبر می‌فرماید کسانی را که زکات می‌دهند فراوان دعا کن؛ یعنی کسی که تکلیف الهی را انجام می‌دهد چون ایثار و کرامت به خرج می‌دهد مستحق دعا می‌شود .

استاندار فارس گفت: این پول‌ها باید درراه مبادی زکات و درراه خدا خرج شود ضمن اینکه اثر پرداخت زکات هم برای پرداخت‌کنندگان آن ملموس باشد.