حجت الاسلام والمسلمین بحرانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی استان فارس در آستانه سالروز تاسیس جهاد سازندگی و روز جهاد کشاورزی گفت:

فرارسیدن بیست و هفتم خرداد روز جهاد کشاورزی و سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام (ره) تبریک عرض می نمایم . این روز یادآور روزی است که حضرت امام (ره) در بیست و هفتم خرداد سال هزار و سیصد و پنجاه و هشت در پیامی فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر فرمودند. حضرت امام (ره) با توجه به اهمیت محرومیت زدایی از کشور بخصوص روستاها به منظور فراهم آمدن یک نهضت و جهادی عظیم برای فقر و محرومیت در سراسر کشور و حرکت به سوی توسعه و آبادانی این دستور را صادر فرمودند، که البته فرصتی بی بدیل شد هم برای سازندگی و محرومیت زدایی و هم برای کسانی که مخلصاً دنبال فرصتی بودند تا با لبیک به ندای رهبر عزیزشان لباس همت را بر تن و تمام سعی شان را برای خدمت به کشور و مردم عزیز و محروم بکار گیرند . لذا جهاد سازندگی سنگر و دژی محکم و استوار شد که با حضور جهادگران پرتوان و انقلابی در اقصی نقاط کشور شجاعانه ضمن ایستادگی در برابر دشمنان انقلاب و مردم به خدمت مشغول بودند و با آغاز جنگ تحمیلی به یاری رزمندگان اسلام پرداخته که توانستند لقب سنگرسازان بی سنگر را به خود اختصاص دهند . به منظور اهمیت و جایگاه جهاد سازندگی و مسئولیت خطیری که بر عهده داشت، حضرت امام (ره) صلاح دیدند نماینده خود نیز برای تسهیل و شتاب بخشی به خدمت رسانی در این نهاد نوپا و نوظهور که با خود انقلاب و از بتن آن شکل گرفته بود همراه سازند .در میان همه اوصاف و ویژگی های جهادگران آنکه بیشتر می درخشد و توانسته است سنگ زیر بنای این همه خدمات در داخل کشور و جبهه های جنگ شود ، ایمان و اخلاص و خودباوری و ولایتمداری آنان است . این ویژگی های جهادی توانسته جهادگران را مردان سخت هر میدان دفاع و خدمت نماید و به آنها توانمندی پذیرش هر مأموریت ضروری در عرصه های موردنیاز انقلاب اسلامی ببخشد . جهادگران در بدو تأسیس جهاد سازندگی سفیران انقلابی بودند که از متن مردم و با اعتقادات آنان شکل گرفته بود و همواره ولع خدمت به مردم داشت و بدین سبب نام نیکی از خود برای نسل های آینده باقی گذاشتند .

امروز هم بحمدلله این وزارتخانه با مسئولیت سنگین تأمین و امنیت و سلامت غذای مردم به جد مشغول خدمت رسانی در عرصه کشاورزی است . در اهمیت و جایگاه کشاورزی همین بس که عدم تأمین نیازهای ضروری مردم موجب تعلق و وابستگی اقتصادی به بیگانه است و این قطعاً موجب وابستگی های دیگر سیاسی و فرهنگی و نظامی است که همچنان با نظر مساعدت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای " دامت برکاته " نمایندگی ولی فقیه و حوزه های نمایندگی در کنار عزیزان استوار ایستاده و به عنوان بازوی توانمندی عزیزان را یاری می دهند و با انجام امور فرهنگی و تقویت بنیه فکری و فرهنگی و عقیدتی و دینی آنان و همت برای حفظ و حراست از فرهنگ و مدیریت جهادی مسئولیت هدایتی خود را انجام می دهند .