حضرت آیت اله دکتر بهشتی نماینده معزز مردم شریف استان فارس در خبرگان رهبری ضمن حضور در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به ایراد سخنان و نصایح ارزشمند خود پرداخت.

در این جلسه که با حضور همکاران و مدیران و معاونین برگزار گردید، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین بحرانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان و دکتر قاسمی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن خیر مقدم به معظم له از ایشان تقاضا نمودند تا کلیه همکاران را به فیض اکمل برسانند.

حضرت آیت اله دکتر بهشتی در وهله اول وظایف اصلی همکاران را به عنوان پاسداران امنیت غذایی تشریح کرد و افزود: خداوند متعال خود را ملزم میداند که مومنین را پیروز گرداند همانطور که می فرماید انا علینا بالهدی بر خداست که روزی مخلوقات را تامین کند.

وی در ادامه گفت: جهاد انواعی دارد مثلا جهاد در میدان جنگ، در نهی از منکر و ... و یکی از آن ها هم جهاد در عرصه کشاورزی است. امیرالمومنین علی علیه السلام نیز هفت دستور به محمد حنفیه دادند که در جهاد قابل پیاده شدن است. اول اینکه اگر کوهها از جا کنده شدند شما قوی باشید ثانیا دندانها را به هم بفشارید و در عمل خود مصمم باشید سپس قدمهایتان را محکم بردارید و در عمل خود ثابت قدم باشید. سرت را به خدا بسپار یعنی در کار خود را به خدا بسپار، تفکر و عاطفه خود را برای خدا به کار ببر و افق دور را هم ببین و دور اندیش باش هم از بعد زمانی و هم مکانی و اقتصادی و چشم خود را نیز فرو بیاندازید چشم خود را از نامحرم، مال حرام و از گناه بپوشانید و در آخر هر پیروزی از جانب خداست یعنی شما حرکت کنید و خدا شما را یاری می کند.

همه ی اینها مصداق واقعی فرهنگ و مدیریت جهادی است، شما اگر امروز مسئولیت دارید فقط به حال فکر نکنید و به فکر نسل های آینده نیز باشید به افق های دور دست مکانی و زمانی بنگرید و شرایط مختلف دنیا را نیز ببینید و از آن بهره بگیرید نسبت به تهدیدات و خرابکاری ها و پیشرفت ها صنعتی و تکنیکی دورترین نقطه ها نباید از دید یک مسئول دور و مخفی بماند وقتی امروز دنیا را دهکده جهانی می دانند.همانطور که بچه ها را برای آینده تربیت می کنیم باید برنامه ها نیز همه جانبه و دراز مدت باشد.

معظم له در خاتمه به همکاران توصیه کرد که سعی کنیم ذائقه ی مردم را سوق دهیم به محصولات طبیعی و غیر شیمیای و مسئولین هم سعی کنند از مواد شیمیایی کمتر استفاده کنند، جهاد شما ضامن سلامت مردم و جامعه است، شما پیشگیری می کنید بسیاری از بیماری ها را چون خیلی تاثیر گذار است جهاد شما بسیار تاثیر گذار و بزرگ است چون نتیجه ی تلاش شما سلامت جسم است و نتیجه سلامت جسم سلامت روح است همانطور که از قدیم گفتند عقل سالم در بدن سالم است. شما تلاش کنید پیروزی و نصرت را خدا عنایت می فرماید و این در همه ی عرصه هاست انشا ءالله در این جهاد پیروز و سربلند باشید. خدمات شما در جبهه ها اظهر و من الشمس است و سعی کنید همانطور ادامه دهید و روز جهاد کشاورزی نیز بر شما مبارک باشد.