قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در راس هیاتی متشکل از حجت الاسلام والمسلمین بحرانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان، معاونین و مدیران کل دستگاه های وابسته ضمن حضور در دفتر حجت الاسلام دژکام نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز و دیدار با ایشان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عباد‌ات ایشان و تبریک عید سعید فطر و تبریک انتصاب معظمه له به عنوان نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برایشان آرزوی توفیق الهی را کرد.

در این دیدار که در آستانه روز جهاد کشاورزی صورت پذیرفت محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای جهاد کشاورزی که برای حفظ امنیت کشور و دفاع از میهن عزیز اسلامی از جان خود گذشتند و کلیه کسانی که ایثارگرانه تلاش نموده اند تا امنیت غذایی کشور برقرار باشد، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و دستگاه های وابسته به آن وظیفه و مسئولیت های بسیار زیادی را در عرصه های گسترده ای و در بین سایر دستگاه های اجرایی به عهده دارد که از جمله می توان به عرصه های زمین و منابع طبیعی تا عرصه های عشایر استان فارس اشاره که در عرصه جنگل گسترده ترین عرصه جنگل کشور و نیز با بیشترین  تعداد عشایر، قطب عشایر کشور محسوب می گردد و نیز مسائل دامپزشکی و حوزه تعاونی های روستایی که خود عرصه های دیگری محسوب می شوند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس  و امام جمعه شیراز با اشاره به حدیث از امام سجاد(ع) گفت: ماه مبارک رمضان فرصت های بسیار استثنایی را  از نظر معنوی به ارمغان می آورد  و در صحیفه سجادیه در دعای وداع ماه رمضان این گونه آمده است: ما کسي را وداع مي‌کنيم که رفتنش براي ما بسيار گران و سخت است و ما را غمگين مي‌کند.

وی در ادامه با قرائت آیه ای از سوره مبارک حشر اظهار داشت خداوند به مومنان خطاب کرده: از خدا بترسید و یک تعبیر تقوا خداترسی هست، خوف از خدا مسلما از نظر دینی مطلوب است و آنهایی که خدا را دوست دارند از خدا می ترسند. دوست داشتن و ترس از خدا با یکدیگر جمع می شود و ترس از خدا مسئله محوری است که باید در جامعه وجود داشته باشد.

امام جمعه شیراز افزود: تفکر به آنچه برای زندگی آخرت، از پیش می فرستیم، مسافرت به عالم آخرت را راحت تر خواهد کرد و تفکر در مورد مرگ مانع تلاش برای زندگی دنیوی نمی شود بلکه نشاط کار با تفکر در مورد قیامت تعطیل نمی گردد بلکه انگیزه افزایش پیدا می کند و باید به این فکر کنیم برای روز قیامت چه چیزی از پیش فرستادیم و خداوند کاملا آگاه هست که ما چه می کنیم.

وی در ادامه گفت: خیلی از کارها ممکن است وجه قانونی داشته و از نظر قانونی صحیح باشد اما دقت شود که واقعی باشد.

دژکام در ادامه گفت: وزرات جهاد کشاورزی مجموعه گسترده ای است و بنده وظیفه خود می دانم از حجم قابل توجه کارهای خوب سازمان جهاد کشاورزی به مسبله  زمین خواری توجه بیشتری شود،  مقام عظمای ولایت در بخشی از سخنان خود به خصوص در زمان مدیریت فعلی آقای دکتر قاسمی که متدینین هستند تشکر کنم اما از باب این که می خواهیم حساب روز قیامت را پس دهیم در جهاد به عنوان ارگان انقلابی بایستی کار انقلابی شود یک افق بالاتر از این دیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنانش اظهار داشت: استان فارس از بسیاری جهات در کشور به دلیل تلاش شما در کشور اول است. اما توقع چیست؟ در کشور هلند با روزهای آفتابی کم درآمد حاصل از تولید گل چند برابر بیشتر از کشور ما است، ایران منهای شرایط خشکسالی فعلی حاکم،  در بهترین شرایط اقلیمی، تعداد روزهای آفتابی، زمین حاصلخیز و شرایط ویژه جهت تولیدات کشاورزی دارد و اگرچه در برخی محصولات استراتژیک به خودکفایی رسیده ایم و اقدامات خوبی صورت گرفته است اما اقدامات ترویجی بیشتری و برنامه ریزی مناسب جهت تغییر الگوی کشت مناسب با شرایط خشکسالی بایستی صورت گیرد.

در هند سطح مورد نیاز یک محصول و سطح زیر کشت شده در سامانه ای قابل مشاهده جهت بهره برداران ثبت می گردد و کشاورزان در صورت مشاهده به سقف رسیدن کاشت یک محصول از کاشت آن صرف نظر نموده و محصولی جدید کشت می نمایند، در استان فارس نیز در فضای مجازی این برنامه ریزی و اعتمادسازی در جهت مدیریت کشت موثر صورت گیرد و بنابراین هنوز لازم است که جهاد، جهاد باشد و نیاز به عمل انقلابی داریم و با روال اداری سایر ادارات این خلا پر نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت جهادی از سازمان جهاد کشاورزی و از این اداره صادر می شود، کار،  اگر برای خودمان بود انقلابی نیست، اگر برای ملت بود بعد از مدتی متوقف خواهد شد و اگر برای خدا بود " مِنَ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْد" ادامه خواهد داشت و قدردان فرصت کار برای خدا  که در این مجموعه ها ایجاد شده است  باشید، آن کس که کار برای خدا می کند، فراموش نخواهد شد و نام های ماندگار در تاریخ کشور باشید، در عالم بالا و پیش خدا بیشتر از سایر بنده ها بدرخشید.        

 امام جمعه شیراز همچنین تاکید کرد: به مساله زمین خواری توجه بیشتری شود چرا که به فرموده مقام معظم رهبری زمین خواری، یواش یواش شهد است کوه خواری.