مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی استان فارس به همراه رییس سازمان، معاونین و مدیران ستادی با حضرت آیت اله سید علی اصغر دستغیب نماینده اول مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان احمدی و محمدی و مدیر حوزه علمیه رضویه دیدار نمودند.

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام والمسلمین بحرانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تشکر از معظم له جهت قبول و تخصیص وقت جهت این نشست صمیمانه از افتخارات ما شرفیابی به حضور جنابعالی است. وی گفت همانگونه که مستحضرید جمع حاضر به عنوان مدیران و مسئولین امنیت و سلامت غذایی جامعه و مردم در جهاد کشاورزی مشغول خدمت هستند به همین خاطر همواره نیازمند نصایح و تذکرات بزرگانی چون جنابعالی هستند. پس از آن دکتر قاسمی ریاست سازمان ضمن تشکر از اختصاص وقت توسط معظم له توضیحات مختصری را از فعالیت ها و خدمات و شرایط مجموعه جهاد کشاورزی و ادارات وابسته و مشکلات خاص خود از جمله خشکسالی را ارائه نمود.

در ادامه حضرت آیت اله دستغیب به افاضات خود پرداختند، ایشان ضمن خیر مقدم به حضار افزود چند نکته به اختصار تقدیم می شود. اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی هستیم مورد توجه قرار گرفتن این موضوع به صورت علمی و عملی بسیار مطرح است در همین راستا محصولات مجموعه جهاد کشاورزی در حقیقت از عمده ترین کالای تولید داخلی و ایرانی است. قدامات در این راه، راهی است به سوی خود کفایی و از بین بردن تهدیدات دشمنان با جلوگیری از وابستگی در این موضوع.

حقیقتا تلاش در جهت پیشبرد اهداف جهاد کشاورزی خود جهاد بزرگی است همانطور که گفته شد میراث جهاد سازندگی است، جهاد فقط در بحث نظامی نیست، جهاد در همه ی ابعاد است و در مکتب ما محدود نیست کما اینکه خود سازی یکی از ابعاد جهاد است و جهاد اکبر نامیده شده که عبارت از مبارزه با شیاطین و هواهای نفسانی است و این موقعیت و فرصت ویژه است برای برادران و خواهران در جهاد کشاورزی است که اجر عظیم و عطیه های الهی شامل حالشان خواهد شد که صرف اخروی نیست و در دنیا نیز شامل آن ها خواهد شد.

در رابطه با حوایج مردم فصل عمده ای در روایات داریم در منابع حدیثی ما چندین فصل عمده مربوط به رفع نیاز مردم است.

دور اندیشی در فعالیت شما بسیار مهم است و شاید اگر در گذشته این دور اندیشی وجود داشت امروز کمتر مشکل ایجاد می شد. حقیقتا کار جهادی کاری توام با تدبیر، دقت و برنامه ریزی صحیح و دور اندیشی ویژه هست که می بایست به آن توجه داشت، البته خود جهاد بنیانش تقوا، پاکی و صداقت و اهتمام به خدمت به مردم است و گاهی از بسیاری از عبادات با ارزش تر است. در روایت از امام موسی ابن جعفر آمده که خداوند بندگانی دارد که برای نیاز های مردم تلاش می کنند و در آخرت که سختی و مشکلات زیاد هست اینان در امن و امان هستند. این برطرف کردن نیاز ها فقط  کمک های خیریه ها نیست بلکه برطرف کردن نیاز های عمومی و کلی جامعه نیز هست که میتوان از خدمات مجموعه جهاد کشاورزی نیز نام برد. طوری عمل کنیم که هم بی نیاز از دیگران باشیم و هم اینکه یکی از موثرترین راه های حل مشکلات اقتصادی را سامان داده باشیم و این کار امکان پذیر است و ان شاء الله به نحو بهتر از گذشته امکان پذیرد. ما نیز امیدواریم بتوانیم اگر کاری از ما ساخته است انجام دهیم تریبون های نماز جمعه و حسینیه ها و مساجد و ... می تواند در ترویج این امر کمک شایانی انجام دهد.