مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت 150 هکتار گلرنگ در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود کشت این محصول به 200 هکتار برسد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، کاووس همتی اظهار کرد: کشت گلرنگ از آذر ماه آغاز شده است و با توجه به پیش بینی اداره هواشناسی مبنی بر بارندگی های مناسب، امکان کشت تا اواخر بهمن ماه هم وجود دارد.

وی افزود: توجه به کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر و تغییر الگوی کشت و لزوم توسعه کاشت گیاهان کم آب بر می‌توان این گیاه را در تناوب زراعی اراضی کم بازده قرار داد.

همتی بیان کرد:  از میان دانه های روغنی، گلرنگ به دلیل داشتن قابلیت هایی نظیر بومی بودن، مقاومت بالا به سرمای زمستانه (تیپ پاییزه)، مقاومت نسبی به شوری خاک، تحمل به خشکی و کم آبی، وجود روغنی مطلوب با بیش از ۹۰ درصد اسیدهای چرب غیر اشباع و اسیدلینولئیک بالا و تناوب مناسب با گندم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.                                                         

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه هرساله گیاه گلرنگ در این شهرستان با هدف تولید روغن و به عنوان یک گیاه کم آب بر کشت می‌شود، تصریح کرد: کشت این گیاه در برخی از اراضی زیر شبکه سد درودزن که منابع آبی مشخصی ندارند و از حاصلخیزی مناسبی برخوردار نیستند توصیه می شود.