مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از کاشت پاپایای بذری برای دومین بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، علیرضا بصیری گفت: کاشت این محصول به‌ صورت گلخانه‌ای و در سطح پنج هزار متر مربع در خردادماه سال جاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه رقم این گیاه از نوع Red Lady است و زمانی که به ارتفاع یک متری می‌رسد شروع به گل‌دهی می‌کند، تصریح کرد: معمولا ۱۲ ماه پس از کاشت، اولین محصول آن به‌دست ‌می‌آید.

او با اشاره به اینکه پاپایا که در ایران به خربزه ‌درختی معروف شده و میوه‌ای استوایی است، ابراز کرد: گیاهی است دوپایه و با بذر تکثیر می شود که نیاز به دما و رطوبت بالا دارد.

به گفته بصیری؛ پاپایا شبیه به انبه و بامزه شیرین است و بسته به شرایط هر درخت 20 تا یک صد عدد میوه تولید می‌کند که وزن هر کدام 250 تا 500 گرم است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز بیان کرد: این محصول گلخانه‌ای از نوع رقم "پاکوتاه بنگالی"، در سال گذشته برای نخستین‌بار در فارس و نی‌ریز به ‌ثمر نشست و این استان را در چرخه تولیدکنندگان جهانی میوه "پاپایا" قرارداد.

بصیری اظهار کرد: پاپایا بومی مناطق گرمسیری آمریکا و مکزیک است و در کشورهای هند، آفریقای جنوبی، سریلانکا و فیلیپین هم پرورش داده می‌شود که کاشت آن در ایران برای اولین بار در شهر یزد انجام‎شد و دارای خواص فراوان ازجمله تقویت سیستم ایمنی، گوارش، بینایی و کنترل قندخون است.