مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: به منظور حمایت از بخش کشاورزی این شهرستان 191 میلیارد و 627 میلیون ریال تسهیلات در سال 1400 به فعالان این بخش پرداخت شده است.

 

به گزاش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه میزان تعهدات پرداخت تسهیلات شهرستان فیروزآباد در سال گذشته 100 میلیارد بوده است، تصریح کرد: جذب تسهیلات تا پایان سال 1400 در شهرستان بیش از 191درصد تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تسهیلات اعطایی در زیر بخش مکانیزاسیون کشاورزی بوده است، اظهار کرد: از محل خط اعتباری مکانیزاسیون بیش از 95 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که منجر به خرید تعداد 76 دستگاه تراکتور و 76 دستگاه ادوات دنباله بند شده است.

موسوی افزود: در راستای افزایش تولید محصولات راهبردی و به منظور تسهیل در تامین نقدینگی کشاورزان از محل تسهیلات کشاورز کارت 127مورد به مبلغ41 میلیارد و 824 میلیون ریال به کشاورزان پرداخت شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: با توجه به نیاز مبرم دامداران به نقدینگی جهت تامین نهاده‌های دامی،  از محل تسهیلات دامدار کارت  مبلغ 26 میلیارد و 49  میلیون ریال به  96 نفر از دامداران پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاوری فیروزآباد به پرداخت تسهیلات بانکی متنوع به فعالان این عرصه اشاره و اضافه کرد: در بخش های آب و خاک، امور دام، صنایع تبدیلی و گیاهان داروئی نیز تسهیلات دیگری به مبلغ 28 میلیارد و 701 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.