مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و حفظ منابع تولید 25 مورد مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در منطقه طغر از توابع این شهرستان قلع و قمع شد.

تخریب تغییر کاربری های غیر مجاز در طغر اقلید

 سید علی آقا میرطالبی با اشاره به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید مبنی بر انجام اقدامات مذکور تصریح کرد:با قلع و قمع این بناهای غیر مجاز حدود 60 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آزاد و رفع تصرف شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات حفاظتی موصوف در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها صورت می گیرد، اظهار کرد: ساخت و ساز های غیر مجاز تخریب شده شامل تفکیک اراضی، دیوار کشی و ابنیه غیر مجاز بوده است.

به گفته وی؛ نماینده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید و فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان فارس بر روند اجرای دستور قضایی که با مشارکت نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی انجام شد، نظارت داشته اند.

میرطالبی ابراز کرد: قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز همچنان ادامه دارد و با هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی خارج از محدوده برخورد می شود و علاوه بر این متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

او افزود: برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و کشاورزی شهروندان قبل از خرید هرگونه زمین خارج از محدوده شهری از ادارت مربوطه استعلام بگیرند.