مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار با اشاره به اینکه هم اکنون باغ های انجیر دیم این شهرستان در حال گرده افشانی است، گفت: این مرحله مهم از تولید در باغات انجیر تا پایان خرداد ماه به طول می انجامد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، عبدالرسول جوکار با بیان اینکه قریب به 750 هکتار باغ انجیر دیم مثمر در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه رقم غالب باغ های انجیر از نوع سبز است کار گرده افشانی با زنبور بلاستوفاگا انجام می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گرده افشانی اصولی و با کیفیت نقش اساسی در کیفیت محصول نهایی دارد، اظهار کرد: بخشی از بر انجیر مورد نیاز باغداران شهرستان کوار از انجیرستان های استهبان و بخشی از باغ های محلی تهیه می شود.

او با تاکید برنقش گرده در تولید محصول اقتصادی، ابراز کرد: باغداران لازم است در تهیه برانجیر مناسب دقت کافی داشته باشند؛ برانجیری مناسب است که از رقم مرغوب تهیه شود و دارای میزان کافی زنبور بلاستوفاگای فعال باشد.

جوکار با اشاره به قدمت و ویژگی های باغ های دیم انجیر در شهرستان کوار عنوان کرد: سطح کشت این گونه ارزشمند هرساله در شهرستان کوار رو به توسعه و افزایش است؛ پیش بینی می شود در سال جاری حدود 600 تن انجیر خشک در شهرستان کوار تولید و به بازار عرضه شود