مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۴۰۰ مورد بازرسی از اصناف مختلف شهرستان و نانوایی ها صورت گرفته و به طور مستمر ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، خدامراد طرفدار با اشاره به اینکه چندین دستگاه اجرایی شهرستان اقلید در امر نظارت بر اصناف، بازار و نانوایی ها همکاری دارند، تصریح کرد: بیش از ۹۶۰ مورد از بازدید ها به سایر صنوف غیر از نانوایی ها در سطح بازار این شهرستان اختصاص داشته است.

او افزود: از بازرسی های انجام گرفته در مدت مذکور ۱۴۴۰ مورد نیز مربوط به نانوایی ها است که با توجه به حساسیت های مد نظر ۴۶ مورد تخلف شناسایی و ثبت شد.

به گفته وی؛ با حکم قاضی تعزیرات پلمپ نانوایی‌های متخلف انجام و پرونده های تشکیل شده به مراجع ذی ربط ارجاع شدند.

طرفدار اظهار کرد: در بازرسی از نانوایی ها مواردی از قبیل کم فروشی، فروش خارج از شبکه آرد، عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی، وزن نان و چانه، رعایت نرخ مصوب و رعایت ساعت کار نانوایی ها توسط تیم بازرسی مورد بررسی قرار می گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: با پیگیری های مستمر و کنترل خروج آرد از کارخانه و ورود آن به خبازی ها موفق شدیم بیش از 95درصد تخلفات فروش خارج از شبکه توزیع آرد را کنترل کرده و از کسری آرد در پایان ماه جلوگیری کنیم.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تاکید کرد: بازرسان این مدیریت با هرگونه گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی به شدت برخورد می‌کنند.