مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز برداشت خارک، رطب و خرما از باغ های این شهرستان از نیمه مرداد ماه خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 58هزار تن محصول خرما از نخیلات این شهرستان برداشت شود.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، حمید رشیدی با بیان اینکه سطح زیر کشت نخیلات در شهرستان کازرون 6500 هکتار است، تصریح کرد: تا نیمه مهر ماه در 85 درصد این نخلستان ها محصول  به شکل رطب و خارک و در مابقی باغ ها به صورت خرما برداشت می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ خرما در استان فارس است، افزود: محصول خرمای این شهرستان علاوه بر توزیع در بازار های محلی به دلیل بازار پسندی به سایر استان های کشور و کشورهای چین، روسیه، امارات، عراق و هندوستان صادر می شود.

رشیدی با اشاره به اینکه عمده محصول خرمای شهرستان کازرون در بخش خشت و کنارتخته تولید می‌شود، اظهار کرد: 30 واحد سردخانه زیر صفر با ظرفیت 35 هزار تن در این منطقه فعال است که فرصت خوبی برای ذخیره‌سازی خرمای باغداران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: اصلاح و بازسازی نخیلات شهرستان از اهمیت بسزایی برخورداراست و با اجرای این مهم، می‌توانیم مکانیزه کردن نخیلات و به‌کارگیری ادوات مناسب نخیلات را سرعت ببخشیم.