مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: چهار فروشگاه متخلف توزیع سموم و نهاده های کشاورزی این شهرستان با دستور قضایی توسط اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی پلمپ شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، خدامراد طرفدار با بیان اینکه ساماندهی فروشگاه های توزیع سموم و نهاده های کشاورزی امری ضروری و نظام مند است، تصریح کرد: پلمپ این فروشگاه‌ها به علت نداشتن پروانه تاسیس و پروانه مسئول فنی صورت گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه نظارت بر فروشگاه های دفع آفات نباتی در شهرستان اقلید به صورت مستمر در حال انجام است، اظهار کرد: جلوگیری از عرضه سموم قاچاق، تقلبی و تاریخ گذشته و نیز توزیع مناسب نهاده های کشاورزی با ساماندهی فروشگاه های این نهاده ها ممکن می شود.

او افزود: در راستای صیانت از سلامت جامعه یکی از وظایف کارشناسان کشاورزی نظارت بر نحوه توزیع و مصرف  سموم دفع آفات نباتی است.

وی به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کنترل مصرف بی رویه سموم اشاره کرد و گفت:  استفاده بهینه از  سموم مجاز در زمان مناسب و دوز مناسب و کنترل عوامل خسارتزا با استفاده از تجهیزات و عوامل غیرشیمیایی و بیولوژیک از جمله این سیاست ها است.