سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از کشف و ضبط کود و سم تقلبی و قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: قریب به 31 تن از این نهاده های تقلبی و قاچاق کشاورزی کشف و ضبط شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس ، محمد حیدری با اذعان به اینکه کشف مذکور در شهر قیر مرکز شهرستان قیروکارزین صورت گرفته است، تصریح کرد: حدود 30 تن کود و قریب به یک تن سم تقلبی و قاچاق پس از کشف و ضبطT بارگیری و به انبار حفظ نباتات استان انتقال داده شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرونده متخلفان به منظور طی مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع داده شده است، اظهار کرد: شناسایی مذکور به دنبال بازدید های دوره ای، در راستای ساماندهی فروشگاه های عرضه سموم و کود های شیمیایی حاصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه پایش فروشگاه های عرضه سموم و کود های شیمیایی به منظور جلوگیری از توزیع سموم و کود های غیرمجاز، تقلبی، تاریخ گذشته و گرانفروشی انجام می شود، افزود: حدود  ۶۰ فروشگاه عرضه ی سموم و کود در شهرستان قیروکارزین فعالیت می کنند.

حیدری با اشاره به اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، نیروهای تعزیرات حکومتی و انتظامی در کشف و ضبط این محموله کود و سم تقلبی و قاچاق نقش داشته اند، افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به جهاد کشاورزی اطلاع دهند.