سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه نیمه ی آبان ماه تا نیمه ی آذر ماه بهترین زمان کاشت گندم در این شهرستان است، گفت: کاشت این محصول در سطح 4500 هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس ، محمد حیدری با اذعان به اینکه بر اساس برآورد ها به منظور کشت گندم در شهرستان قیروکارزین بیش از هزار تن بذر گندم مورد نیاز است، تصریح کرد: تا کنون 310 تن بذر از ارقام مهرگان، سیروان و چمران ۲ خریداری و در حال توزیع است.

این مقام مسئول با تاکید بر استفاده از بذور گواهی شده به منظور کاشت محصولات زراعی اظهار کرد: تفاوت قیمت بذور گواهی شده با دانه های گندم ذخیره شده ی خود مصرفی از سال قبل توسط کشاورزان و نگرانی برخی از گندم کاران از عدم تامین به موقع بذر، در افزایش استفاده از دانه ی گندم موثر است.

حیدری با تاکید بر اهمیت آمار و اطلاعات به منظور برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت، بیان کرد: گندم از محصولات راهبردی است و کشاورزان گندم کار به منظور بهره مندی از تسهیلات و نهاده های یارانه دار نسبت به اعلام اطلاعات کشت برای ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی اقدام کنند.

او افزود: در سال زراعی گذشته ۱۰۳۲ بهره بردار شهرستان قیروکارزین در سطحی بالغ بر 3990 هکتار از اراضی زراعی بیش از  14 هزار تن گندم تولید کرده اند.