مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از آغاز توزیع میوه شب عید از روز پنج شنبه در این شهرستان خبر داد و گفت: جهت تنظیم بازار میوه شب عید مقدار 50 تن میوه شامل 30 تن پرتقال و 20 تن سیب به شهرستان سپیدان اختصاص داده شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، شهاب الدین صالحی اظهار کرد: میوه های شب عید از طریق شبکه تعاونی روستایی شهرستان تامین و در سه مرکز در سطح شهر اردکان و هماشهر و ده فروشگاه مرکز تعاونی در روستا های بخش شهرستان توزیع شده است.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همکاری کامل با سازمان درحوزه تنظیم بازار تصریح کرد: در تامین کالا‌های اساسی تنظیم بازار هیچ مشکلی نداریم و از آمادگی کامل برخورداریم.

صالحی افزود: طرح فجر تا فطر در این شهرستان نیز اجرا شده و کالا‌های اساسی تنظیم بازار شامل برنج، شکر، گوشت قرمز منجمد و مرغ منجمد بر حسب نیاز و بر اساس برش‌های شهرستانی اعلام و به این شهرستان تخصیص داده شد.

وی ابراز کرد: تا کنون در قالب این طرح 40 تن برنج هندی، 17 تن برنج تایلندی ، ده تن شکر سهمیه خانوار، چهار تن شکر سهمیه صنعت، 17.5 تن مرغ منجمد، 7.5 تن گوشت گوساله و هشت تن گوشت گوسفندی با قیمت مصوب در سطح شهرستان سپیدان توزیع شده است.

 او بیان کرد: مقدار ده تن شکر و سه تن برنج تایلندی و ده تن برنج هندی نیز تا قبل از سال نو در بین مردم توزیع می شود.

صالحی اضافه کرد: در سال 1401 بیش از 202 تن انواع اقلام ضروری جهت حمایت مردم و تعدیل قیمت در سطح شهرستان سپیدان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان با تاکید بر اینکه شناسایی متخلفین، تشکیل پرونده، معرفی به تعزیزات حکومتی و پیگیری صدور احکام به منظور ایجاد بازدارندگی، لازم و ضروری است گفت: بازرسی از فروشگاه‌ها باید به صورت جدی و با کمک دستگاه‌های وابسته به جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان انجام شود.

وی افزود: هشت نفر بازرس افتخاری از بسیج جامعه کشاورزی به اتفاق بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان سپیدان کار بازرسی از اصناف را تا پایان ماه مبارک رمضان به طور مستمر به عهده دارند.