مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: تا کنون 23 پلاک از اراضی این شهرستان در کارگروه رفع تداخلات مطرح و پس از رسیدگی به کمیسیون استانی ارسال شده ‌است که از این تعداد پنج پلاک به تصویب رسیده و بقیه در حال بررسی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، علیرضا بصیری با اذعان به اینکه رفع تداخلات اراضی کشاورزی در راستای اجرای مقررات موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور عملیاتی شده است، تصریح کرد: پلاک های مصوب همگی در بخش مرکزی شهرستان نی ریز واقع است.

به گفته وی؛ پلاک های مذکور شامل پلاک شماره 4908 مَزرو، پلاک شماره 4823.1 ماهی بُد، پلاک شماره 4827 حسین آباد جدید، پلاک شماره 4828 هُمام آباد و پلاک 3892 حیدرآباد می شود.  

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای دقیق قانون مذکور باعث تعیین تکلیف وضعیت اراضی و منتهی به تثبیت اراضی ملی و اراضی غیرملی در مساحی مشخص خواهد شد، افزود: بی شک این قانون می‌تواند موجب تسهیل در امور بانکی و همچنین مختومه شدن  پرونده های طرح دعوی در مراجع قضایی شود.

او اظهار کرد: درخواست ما این است که تمام مالکان و گروه‌های مشاعی ومردمی در این امر با اعضای کارگروه همکاری کنند تا سیر مراحل کاری بدون وقفه صورت پذیرد.

بصیری ابراز کرد: اعضای کارگروه رفع تداخلات اراضی شامل مدیر جهاد کشاورزی، رئیس و کارشناس حقوقی اداره امور اراضی و روسای ادارات منابع طبیعی، دارایی و ثبت اسناد است.