مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از جذب بالغ بر 19 میلیارد تومان تسهیلات خرید ادوات کشاورزی در سال 1401 خبر داد و گفت: با جذب این میزان اعتبار 179 دستگاه ادوات مختلف به ناوگان مکانیزاسیون این شهرستان افزوده شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس؛ خدامراد طرفدار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به رتبه دوم شهرستان اقلید در جذب اعتبارات مکانیزاسیون در سطح این استان عنوان کرد: از میان 300 نفر بهره بردار متقاضی این شهرستان تعداد 161 نفر موفق به دریافت تسهیلات برای خرید ادوات مکانیزه کشاورزی شده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) برای طرح جهش تولید در دیمزارها تامین شده است، افزود: ادوات خریداری شده شامل کارنده دو منظوره، سمپاش، کودپاش حیوانی، دیسک، عمیق کار، دستگاه‌های کارنده و برداشت سیب زمینی است.

وی با تقدیر از شعب مختلف بانک کشاورزی و ملی در شهرستان اقلید به دلیل تعامل و همکاری سازنده با بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان در راستای جذب تسهیلات مکانیزاسیون، اضافه کرد: بیشترین میزان جذب تسهیلات توسط شعب بانک‌های سده، اقلید و حسن آباد صورت گرفته است.

 او با تاکید بر نقش ادوات و ماشین آلات کشاورزی در بالابردن بهره‌وری محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و حفظ منابع آب و خاک، بیان کرد: با افزایش اعتبارات مکانیزاسیون می‌توان گام مهمی در بهبود این بخش برداشت.