مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: اولین نانوایی مکانیزه تولید و بسته بندی نان سنتی تیری در این شهرستان توسط یک بانوی خوش فکر راه اندازی شده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، صدیقه مویدی با بیان اینکه به منظور راه اندازی طرح مذکور 4 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، تصریح کرد: نیمی از هزینه سرمایه گذاری این طرح از طریق تسهیلات کم بهره دولتی تامین شد. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای سال جدید تولید و پخت نان سنتی در این خبازی با اشتغال مستقیم پنج نفر از بانوان بی سرپرست و بدسرپرست آغاز شده است، اظهار کرد: نان های تولید شده با کیفیت مطلوب و در بسته های 10 تایی علاوه بر بیضا در فروشگاه های سطح کلان شهر شیراز نیز به فروش می رسد. 

وی با بیان اینکه سالانه 192 هزار قرص نان سنتی تیری با سهمیه ماهانه 40 کیسه آرد دولتی نوع 2 در این واحد نانوایی تولید خواهد شد، ابراز کرد: این نانوایی سنتی از میکسر، خمیر کن و شاطر مکانیزه بهره مند است. 

مویدی با اشاره به عضویت این بانوی خوش فکر بیضایی در صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی اضافه کرد: این بانوی کارآفرین در گام نخست با هدف ایجاد اشتغال پایدار پس از دریافت مجوز اشتغال خانگی کار خود را آغاز کرد و در ادامه با اخذ پروانه خبازی نان سنتی اتوماتیک از اداره صمت نانوایی تاسیس کرد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا تاکید کرد: داشتن حداقل ضایعات و احیاء نان سبوس‌دار از مزایای تولید این نوع نان سنتی است.