مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از برپایی آیین شکرگزاری و جشن برداشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: این آئین همزمان با آغاز برداشت از 5 هزار هکتار مزارع گندم این شهرستان برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد حیدری با اذعان به اینکه برداشت گندم از مزارع شهرستان قیروکارزین نسبت به سال قبل افزایش حدود 50 درصد خواهد داشت، تصریح کرد: پیش بینی می شود 20 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود. 

این مقام مسئول با بیان اینکه برداشت گندم در شهرستان قیروکارزین تا اواسط خرداد ماه آتی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته کار برداشت با بهره گیری از 70 دستگاه کمباین که عمدتا غیر بومی هستند به انجام می رسد. 

وی با اشاره به اینکه محصول گندم محصولی راهبردی و مهم است و خروج هر گونه محموله از آن به خارج از شهرستان بدون اخذ مجوز ممنوع است، ابراز کرد: به منظور خرید و جمع آوری گندم مازاد کشاورزان دو مرکز خرید قیر و افزر با همکاری اداره کل غله و شرکت تعاونی روستایی فعال و شروع به کار کرده اند.

او با بیان اینکه مراکز خرید و نگهداری گندم در شهرستان قیروکارزین حدود 5 هزار تن گنجایش دارند، تاکید کرد: به منظور حفظ و صیانت از محصول خریداری شده برنامه ریزی و هماهنگی های لازم به منظور حمل و نقل به موقع گندم به سیلو های منتخب در شهرستان های همجوار انجام شده است.

حیدری افزود: آیین شکرگزاری و جشن برداشت گندم با حضور تعداد کثیری از کشاورزان، مسئولین محلی، فعالین بخش کشاورزی و علاقه مندان در روستای کرکویه از بخش افزر شهرستان قیروکارزین برگزار شد