مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: حریق در یک مزرعه جو دیم ۱۲ هکتاری در روستای هفت آسیاب بخش افزر این شهرستان محصول کشاورز را خاکستر کرد و موجب بروز خسارت سنگین شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد حیدری ضمن ابراز تاسف از بروز این حادثه تصریح کرد: با توجه به از بین رفتن ۱۱ هکتار از مزرعه مذکور در شهرستان قیروکارزین میزان خسارت وارده ناشی از این آتش سوزی ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه علت بروز حریق مذکور تا کنون مشخص نشده و در دست بررسی است، ابراز کرد: امداد رسانی نیروهای مردمی و اقدام به موقع اهالی منطقه از سرایت آتش سوزی و گسترش آن به دیگر مزارع و باغات منطقه جلوگیری کرد.

وی ضمن تقدیر از حضور و همکاری واحد های آتش نشانی شهر های قیر و افزر تاکید کرد: مهار و اطفا حریق در این مزرعه با به کار گیری دو ستگاه تراکتور و لودر صورت پذیرفت که شاهدی بر ضرورت آمادگی ادوات و ماشین آلات کشاورزی در زمان برداشت محصول به جهت مقابله با حوادث آتش سوزی است.

حیدری با اشاره به اینکه با نشر اطلاعیه های متعدد در فضای مجازی و رسانه های محلی بر لزوم مراقبت و حراست از مزارع شتوی تا پایان عملیات برداشت تاکید شده است، اضافه کرد: می طلبد کشاورزان به منظور صیانت از تولید محصولات راهبردی خود همچون گندم و جو تا اتمام عملیات برداشت در مزارع نکات ایمنی لازم را رعایت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری محصول خود اقدام کرده و از آتش زدن باقی مانده کاه و کلش در مزرعه به طور جد خودداری کنند .