مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در سطح  500 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات براشت چغندر قند پائیزه تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حمید رشیدی تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود 35 هزار تن محصول چغندرقند تولید و تحویل کارخانجات طرف قرارداد شود. 

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال زراعی جاری کارخانه های قند مرودشت و اقلید طرف قرارداد چغندر کاران شهرستان کازرون بوده اند، اظهار کرد: هزینه های کاشت، داشت و برداشت چغندر قند توسط کارخانه های طرف قرارداد در طول دوره کشت تامین و در زمان تحویل محصول از مطالبات کشاورزان کسر می شود.

وی با اشاره به اینکه هر کیلوگرم چغندر قند پائیزه با عیار 15 درصد 2702 تومان توسط کارخانه های طرف قرارداد خریداری می شود، ابراز کرد: در ازای تحویل هر تن چغندرقند 20 کیلوگرم تفاله خشک و دو کیلوگرم شکر به عنوان جایزه تحویل کشاورزان خواهد شد.

او با بیان اینکه تمامی مراحل کاشت تا برداشت محصول چغندر قند به صورت مکانیزه انجام شده است، افزود: با اتخاذ تمهیدات لازم به منظور برداشت محصول چغندر قند کشاورزان شهرستان کازرون 6 ست مکانیزه برداشت در این شهرستان مستقر و در حال انجام عملیات هستند.

رشیدی به ضرورت های توسعه کشت پائیزه چغندر قند نیز پرداخت و گفت: ترویج و توسعه کشت چغندر قند از بهاره به پائیزه می تواند در کاهش مصرف منابع آب های زیر زمینی نقش موثری داشته باشد از این رو در سال های اخیر در دستور کار قرار گرفته و مورد توجه است.