مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: برداشت گندم و جو از بالغ بر 15 هزار هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده است که این عملیات تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد صادق فانی با بیان اینکه در سال زراعی جاری 9 هزار هکتار به کشت گندم اختصاص داشته است، تصریح کرد: پیش بینی می شود 38 هزار تن محصول از گندمزارهای شهرستان فسا برداشت شود. 

این مقام مسئول با بیان اینکه 6700 هکتار از مزارع شهرستان فسا به کشت جو اختصاص داشته است، اظهار کرد: برآورد می شود حدود 11 هزار تن محصول از این مزارع جمع آوری و به جهت مصرف دام و دانه های خود مصرفی کشت سال آتی برسد.

به گفته وی؛ بیش از 4 هزار هکتار از مزارع جو دیم شهرستان فسا نیز به دلیل خشکسالی از آب افتاده یا به علت کمبود علوفه به چرای دام اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه 72 کمباین کار برداشت مزارع شتوی را به انجام می رساند، اظهار کرد: به منظور خرید گندم کشاورزان چهار مرکز خرید در نظر گرفته شده است که از ساعت 7 تا 19 فعال و آماده خرید محصول است.

او با یادآوری ممنوعیت آتش زدن بقایای گیاهی و کاه و کلش مزارع ابراز کرد: این اقدام خلاف قانون علاوه بر آسیب به بافت خاک و از بین بردن میکروارگانیسم های آن، موجب آلودگی‌های زیست محیطی نیز می‌شود.

فانی بر جدیت و عزم مدیریت جهاد کشاورزی در شناسایی و برخورد با متخلفین در آتش زدن بقایای گیاهی و کاه و کلش مزارع در شهرستان فسا تاکید کرد.