مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از آغاز عملیات کاشت پنبه در این شهرستان خبر داد و گفت: برآورد می شود تا اوایل تیر ماه حدود 3600 هکتار از اراضی این شهرستان به کاشت پنبه اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، روح الله دیانت با اذعان به اینکه سطح زیر کشت پنبه در شهرستان زرین دشت نسبت به سال قبل کاهش می یابد، تصریح کرد: رعایت الگوی کشت از جمله دلایل نزول سطح زیر کشت پنبه است. 

به گفته وی؛ بالا بودن هزینه های کاشت، داشت و برداشت محصول از یک طرف و پایین بودن قیمت خرید محصول در سال گذشته از دیگر دلایل اصلی برای کاهش سطح زیر کشت پنبه به شمار می آید. 

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون عملیات کشت در سطح 30 هکتار از اراضی انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به وجود ادوات و دستگاه های مکانیزه برای کشت پنبه در شهرستان زرین دشت برآورد می شود در حدود 60 درصد مزارع کار کشت به شکل مکانیزه انجام شود.

دیانت با تاکید بر اینکه بهبود بهره وری از نهاده های تولید خصوصا آب و خاک باید مد نظر کشاورزان باشد، اظهار کرد: بهره گیری از روش های نوین کاشت، داشت و برداشت نقش بسزایی در افزایش بهروری از مزارع پنبه را به دنبال خواهد داشت. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت با اشاره به اینکه پنبه کاران این شهرستان عمدتا از بذور ارقام داخلی گلستان، ساجدی، ارمغان و لطیف و بذور خارجی لیدر، ماکسا و کاریسما استفاده می کنند، افزود: با مساعدت های انجام شده نهاده های مورد نیاز کشاورزان همچون بذور و کود های شیمیایی تامین و توزیع می شود.