مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: پیش بینی می شود تا نیمه خرداد ماه 314 تن خاکشیر از سطح حدود 313 هکتار از مزارع این گیاه دارویی در این شهرستان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه مزارع خاکشیر شهرستان بیضا در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها بوده است، افزود: تولید این محصول نسبت به سال قبل افزایش 50 درصدی دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برآورد می شود کشاورزان شهرستان بیضا از فروش محصول خاکشیر درآمد 750 میلیارد ریالی کسب کنند، تصریح کرد: برداشت زراعت خاکشیر برای قریب به 400 نفر اشتغالزایی موقت کرده است.

وی با اشاره به اینکه  نیاز آبی پایین، سازگاری با اقلیم منطقه، صرفه اقتصادی، پایین بودن هزینه‌های کشت، مقاومت به آفات و بیماری‌ها و رعایت تناوب زراعی از جمله مزایای زراعت خاکشیر است، اظهار کرد: با توجه به امکان کشت این محصول در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها، حمایت های ویژه ای نیز از کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر در این طرح می شود.

مویدی می افزاید: بخش اعظم و اصلی برداشت خاکشیر به صورت مکانیزه و با کمباین صورت می گیرد که در تسهیل امر برداشت و رونق کشت این محصول اثر گذار بوده است.