مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه گفت: با تلاش کارکنان این مدیریت، مساعدت های دستگاه های اجرایی و همکاری کشاورزان، ملخ های بومی در سطح 1500 هکتار از اراضی این شهرستان زمین گیر و مهار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ایرج دهقانی با تاکید بر اینکه ملخ ها آفت درجه یک گیاهان و محصولات کشاورزی در سطح جهانی هستند، تصریح کرد: بیش از 45 هزار هکتار از اراضی شهرستان خرامه به لحاظ وجود آفت ملخ پایش شد.

 به گفته وی؛ کار مبارزه با آفت ملخ در دو هفته گذشته با استفاده از سموم شیمیایی تامین شده از منابع دولتی  و با به کارگیری پنج دستگاه سمپاش توربولاینر و لانس دار به سرعت و با دقت تمام انجام شد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه با مشاهده اولین ملخ بومی در اراضی آیش دهستان کفدهک شهرستان خرامه کار پایش و کانون یابی توسط اکیپ های نظارتی در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: کار رصد ملخ بومی به صورت روزانه توسط دو اکیپ و با حضور هفت نفر کارشناس صورت گرفت.

دهقانی با اشاره به اینکه آفت ملخ پس از یک دوره خشکسالی طولانی و با نزول بارش های دوره ای و فراهم شدن پوشش گیاهی مناسب وارد فاز تهاجمی می شود، ابراز کرد: پیش آگاهی، پایش مستمر کانون های مناسب رشد و نمو ملخ بومی و مبارزه به موقع، نقش اساسی در کنترل موفق جمعیت این آفت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه اضافه کرد: همدلی، مسئولیت پذیری، اتحاد مردم و دولت و تقویت روحیه جهادی در بخش کشاورزی ضامن امنیت غذایی کشور است.