مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تخریب 151 مورد باغ شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش سیدان از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، منصور امیریان گفت: قلع و قمع مذکور در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و احکام قطعیت یافته مراجع قضایی صورت گرفت.

به گفته وی؛ تخلفات در قالب تفکیک اراضی، قطعه بندی، دیوارکشی، فنس کشی و مستحدثات غیر مجاز بود.

امیریان ضمن تشکر از همکاری و مساعدت دادستان شهرستان و با قدردانی از دستگاه‌هایی که در اجرای حکم تخریب همکاری داشتند، بیان کرد: با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها با جدیت برخورد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت  با هشدار به احداث کنندگان بنا در اراضی کشاورزی به مردم توصیه کرد که از تفکیک اراضی زراعی و خرید ملک‌های بدون مجوز که در محدوده اراضی زراعی و باغی هستند خودداری کرده و در دام کلاه برداران و سودجویان قرار نگیرند.

امیریان اظهار کرد: مردم، هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است جلوگیری شود.‏