مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت از ۹۸ هزار هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۶۳ هزار هکتار گندم و ۳۵ هزار هکتار جو در حال برداشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، منصور امیریان با تاکید بر اینکه شهرستان مرودشت قطب تولید گندم در استان فارس به شمار می آید، افزود: بیش از ۱۹۵ دستگاه کمباین کار برداشت غلات این شهرستان را انجام می دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کمباین های مذکور دارای معاینه های فنی هستند و هماهنگی های لازم به جهت تامین سوخت این دستگاه ها انجام شده است، تصریح کرد: ۱۷ مرکز خرید گندم مازاد کشاورزان در این شهرستان تجهیز و آماده دریافت محصول کشاورزان هستند.

امیریان با اذعان به اینکه در شهرستان مرودشت طی فصول پائیز و زمستان گذشته شاهد نزولات جوی مناسبی بوده ایم و به منظور آبیاری تکمیلی در شبکه آبرسانی سد درودزن آب رها سازی شده است، اضافه کرد: انتظار می رود افزایش محسوسی در تولید محصول گندم و جو شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه آتش زدن کاه و کلش ممنوع است، و در صورت ارتکاب، مجازات قانونی دارد، اضافه کرد: همزمان با برداشت غلات در شهرستان مرودشت حجم قابل توجهی کاه تولید می شود که با توجه به مشکلات عدیده موجود، در تامین نهاده های دامی می تواند در تغذیه دام ها مفید واقع شود.