به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد حیدری با تاکید بر اینکه شهرستان قیروکارزین از قطب های زنبورداری در جنوب این استان است، تصریح کرد: ثبت آمار حداقل ۴۰ کلنی در سرشماری سال ۱۴۰۱ زنبورستان ها و دارا بودن گواهی مهارت از پیش شرط های صدور شناسنامه زنبورداری است.

به گفته وی؛ صدور شناسنامه زنبورداری الکترونیک برای تمامی فعالین این بخش الزامی است از این رو زنبورداران قدیمی نیز می بایست فرایند تعویض شناسنامه ها را از طریق درگاه ملی مجوز ها دنبال کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار سرشماری زنبورستان ها ۶۴۸ واحد زنبورداری با ۱۲۶ هزار کلنی در شهرستان قیروکارزین مشغول به فعالیت بوده اند، اظهار کرد: صدور شناسنامه زنبورداری الکترونیک با هدف ساماندهی و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و ارائه خدمات بهتر به جامعه زنبورداران عملیاتی شده است.

حیدری با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۱۵۰۰ تن عسل در شهرستان قیروکارزین تولید و روانه بازار شده است، ابراز کرد: این میزان تولید نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته این در حالی است که زنبورداران این شهرستان در تولید ژل رویال، گرده گل، بره موم و زهر که اغلب استفاده دارویی دارند نیز پیشگامند.