به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حبیب کوهکن تصریح کرد: عملیات برداشت گندم در این شهرستان از اوایل خرداد ماه آغاز شده و تا اواسط مرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۰۳ هکتار از مزارع گندم شهرستان فیروزآباد به کشت آبی اختصاص داشته است، اظهار کرد: قریب به ۱۵۲۰ هکتار نیز به کشت دیم در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها اختصاص دارد که با توجه شرایط مناسب بارش ها حدود ۸۰ درصد از آن امکان برداشت داراست.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ دستگاه در کار برداشت مزارع شهرستان فیروزآباد مشارکت دارند، ابراز کرد: تمهیدات لازم به منظور برداشت سریع و بی وقفه محصولات شتوی اتخاذ شده است تا مرحله برداشت به خوبی و دقت سپری شود.

او با بیان اینکه هفت مرکز تعاونی تولید دشت وحدت، تعاونی روستایی جوکان، اتحادیه تعاونی روستایی فیروزآباد، تعاونی احمد آباد، اداره غله، کارگزاری رزازان و الیاسی کار خرید محصول گندمکاران شهرستان فیروزآباد را به عهده دارند، افزود: میزان گندم تحویلی به این مراکز اساس ارائه خدمات به گندمکاران در سال زراعی آتی خواهد بود.