مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: پیش بینی می شود ۶۵ هزار تن انواع پیاز طلایی، سفید و قرمز از ۱۳۰۰ هکتار مزارع این شهرستان برداشت و روانه میادین میوه و تره بار سراسر کشور شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، عبدالرسول جوکار تصریح کرد: کار برداشت پیاز از اواسط اردیبهشت ماه از مزارع زود کاشت نشایی آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه می یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برداشت پیاز به صورت مکانیزه در سال های گذشته چندان رضایت بخش نبوده است، اظهار کرد: تمامی مزارع پیاز شهرستان کوار به صورت دستی و با استفاده از حدود صد نفر نیروی انسانی در طول دو تا سه روز برداشت و محصولات بسته بندی می شود.

وی با اذعان به اینکه پیاز از جمله محصولاتی است که امکان انبار مانی خوبی دارد، اظهار کرد: در صورت نوسان قیمت به دلیل عرضه ی بالای این محصول مقادیر قابل توجه ای از این پیاز شهرستان کوار در انبار نگهداری و به مرور به بازار مصرف عرضه می شود.

او با اشاره به اینکه عملکرد تولید مزارع پیاز شهرستان کوار تا ۱۱۰ تن در هر هکتار هم می رسد، ابراز کرد: ایجاد و توسعه صنایع نگهداری و ذخیره سازی محصولات کشاورزی و صنایع فرآوری محصول پیاز از جمله فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان کوار است که به خلق ارزش افزوده محصول کشاورزان منجر می شود.