به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهدی امینی تصریح کرد: یک واحد تولید پودر قهوه و نوشیدنی های بر پایه قهوه و یک واحد تولید سرکه و ترشیجات با حضور حمید دبیری معاون بهبود تولیدات گیاهی، محمود باصری مدیر صنایع تبدیلی و غذایی و مجید یعقوبی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گشایش یافتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه واحد تولیدی قهوه دارای ظرفیت تولید ۱۴۰۰تن محصول در سال است، اظهار کرد: این واحد برای ۱۵ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال می کند و با سرمایه گذاری ۹۶ میلیارد ریالی احداث و راه اندازی شده است.

امینی با اذعان به اینکه واحد تولید سرکه و ترشیجات نیز سالانه ظرفیت تولید ۷۹۰ تن انواع محصولات ترشی را داراست، ابراز کرد: این واحد نیز با سرمایه گذاری ۹۵ میلیارد ریالی به مرحله بهره برداری رسیده است و پیش بینی می شود برای ۱۲ نفر به شکل مستقیم اشتغالزایی کند.

او توسعه صنایع تبدیلی و غذایی را یکی از اولویت های بخش کشاورزی این شهرستان دانست و اضافه کرد: ایجاد و احداث صنایع تبدیلی از جمله سردخانه ها، کارخانه های تولید و فرآوری محصولات کشاورزی در شهرک های صنعتی با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های مورد نیاز از قبیل راه، آب، برق و گاز اقتصادی تر و مد نظر است.