به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، شهاب الدین صالحی تصریح کرد: این نمونه های در زیر بخش های زراعت، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، تولیدات دامی، طیور و شیلات و آبزیان هستند.

به گفته وی؛ علی محمد امیدی تولید کننده نمونه پیاز شهرستان سپیدان با میزان تولید ۸۸ هزار کیلوگرم در هکتار و محمد علی همایون مدیر نمونه واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی باغی شرکت صنعتی سپیدان سلامت پارس دو نفر از نمونه های استانی معرفی شده از شهرستان سپیدان هستند.

صالحی اضافه کرد: رضاقلی حمیدی بوزنجانی پرواربند نمونه بره شهرستان سپیدان و آزاد رحیمی تکثیر کننده و پرورش دهنده نمونه ماهیان سردابی با ظرفیت تولید سالانه ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی از دیگر منتخبین نمونه استانی از شهرستان سپیدان بودند که با حضور مسئولین ارشد استانی تکریم و تجلیل شدند.

او با اشاره به اینکه شناسایی، انتخاب و معرفی نمونه های بخش کشاورزی فرایندی است که هر ساله با اجرای آن، فعالان بخش کشاورزی با احراز شاخص های عمومی و تخصصی، ارزیابی و به عنوان الگوهای عملی برگزیده می شوند، افزود: تبادل تجربیات و دانش فنی بهره برداران نمونه به عنوان الگو، در تحقق رشد تولیدات کشاورزی و مهار تورم نقش بسزایی دارد.

وی؛ ضمن تبریک به نمونه های سی و هفتمین دوره، از بهره برداران پیشرو و فعالان بخش کشاورزی به پاس تلاش هایشان در راستای ارتقای تولید و حفظ امنیت غذایی قدردانی و از خداوند منان برای این زحمتکشان سلامتی و توفیق روز افزون را خواستار شد.