به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا محمدی تصریح کرد: حدود ۱۱۰۰ هکتار از باغات شهرستان لامرد به نخیلات اختصاص دارد که بخش عمده ای از باغات این شهرستان جنوبی کشور را در بر داشته از این رو مدیریت آفات آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه همراه با گرم شدن هوا شرایط برای فعالیت کنه تارتن نخیلات فراهم و مبارزه با آن آغاز می شود، اظهار کرد: این آفت که به گُل زدگی نیز معروف است در صورت عدم ردیابی و مدیریت به موقع، در کاهش کمی و کیفی محصول و خسارت جبران ناپذیر به نخل داران تاثیر به سزایی دارد.

محمدی با اذعان به اینکه کنه تارتن لابه لای لیف تنه درختان خرما زمستان گذرانی کرده و در فصل بهار بر روی علف های هرز ازدیاد می یابد، ابراز کرد: مدیریت باغات از جمله حذف علف های هرز و افزایش رطوبت نسبی در کاهش خسارت آفت مذکور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد با اشاره به نقش فعالیت های ترویجی و اطلاع رسانی های مروجین پهنه در این شهرستان به منظور اقدام حداکثری علیه آفت کنه گرد آلود، بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با فروشگاه های سموم، سموم مورد نیاز با تنوع خوب تامین و در اختیار نخل داران قرار گرفت.