به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حمید رشیدی تصریح کرد: محموله های مذکور پس از اخذ گواهی های بهداشتی، بارگیری در کانتینرهای یخچالدار و انجام برخی از تشریفات قانونی در گمرک فارس، از مرز آستارا از کشور خارج می شوند.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه سالانه حدود ۴۵۰۰ تن انواع کدو از سطح بیش از ۱۵۰ هکتار مزارع کشت بهاره و پاییزه شهرستان کازرون برداشت می شود، اظهار کرد: عمده محصول تولیدی از ارقام ساکاتا، انجیری و مسمایی است که مورد استقبال بازار کشور روسیه است.

وی با بیان اینکه علاوه بر روسیه بخشی از محصول کدو به کشور های حوزه خلیج فارس صادر می شود که بی نیاز به اخذ گواهی های بهداشتی هستند، ابراز کرد: یکی از مهم ترین راه های کسب موفقیت و ایجاد ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی، شناسایی نیاز ها در بازارهای هدف صادراتی می باشد.

رشیدی اضافه کرد: کشور روسیه کشور به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی امکان کشت و پرورش کدو را ندارد و به همین دلیل یک از اصلی ترین متقاضیان کدوی ایران به شمار می آید و در زمینه خرید و واردات این محصول فعال است.