به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، صدیقه مویدی تصریح کرد: در سال گذشته ۹۲۴ نفر به مبلغ ۷۴۹۸ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند که از این تعداد ۴۷۹ نفر با مبلغ ۱۲۹۳ میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریال موفق به جذب تسهیلات شده‌اند.

به گفته وی؛ پرداخت اعتبارات تسهیلاتی سال ۱۴۰۱ در زیر بخش‌های مختلف بخش کشاورزی توسط بانک های عامل از ابتدای سال قبل شروع شد و تا اواخر تیر ماه سال جاری ادامه داشت.

او اظهار کرد: این تسهیلات از منبع خط اعتباری مکانیزاسیون، تبصره ۱۶ بند ب، تبصره ۱۸ و ماده ۵۲ الحاقی، کمک های فنی و اعتباری، سرمایه در گردش محصولات زراعی، بسته رونق تولید، مشاغل خانگی، منابع داخلی بانک، تسهیلات ارزان قیمت خشکسالی و مکانیزاسیون طرح جهش تولید در دیمزار پرداخت شد.

مویدی ابراز کرد: این تسهیلات در رسته فعالیت‌های اولویت دار بخش کشاورزی مانند گلخانه، مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام و طیور، زنبور عسل، باغبانی، شیلات و آبزیان، گیاهان دارویی، زراعی، بذور گواهی شده، صادرات محصولات کشاورزی، آبیاری تحت فشار و فعالیت‌های آب و خاک پرداخت شده است که برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای دریافت معرفی نامه اخذ تسهیلات در حوزه فرصت‌های شغلی بخش کشاورزی، متقاضیان در سامانه سیتا ثبت نام می کنند تا شرایط افراد بررسی و به تایید کمیته نظارت و کارشناسان فنی و تایید نهایی مدیر جهاد کشاورزی برسد تا مشمول دریافت تسهیلات قرار گیرند.