به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، شهاب الدین صالحی تصریح کرد: افزایش تولید مذکور در شهرستان سپیدان از افزایش سطح زیر کشت بیش از دو برابری محقق شده است.

به گفته وی؛ برداشت حبوبات دیم شهرستان سپیدان از اوایل تیرماه از سطح ۳ هزار هکتار آغاز شده و تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد که پیش بینی می شود هزار تن نخود و عدس برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

او با اذعان به اینکه در طول فصل بهار بارندگی ها در شهرستان سپیدان از پراکنش خوبی برخوردار نبوده است و از سوی شاهد سرمازدگی بهاره مزارع بوده اند، اظهار کرد: افزایش تولید حبوبات دیم در این شهرستان با توجه به رخداد این مخاطرات و علی رغم عدم تحقق عملکرد مورد انتظار در واحد سطح، برآورد شده است.

صالحی با بیان اینکه در شهرستان سپیدان عمدتا در کشت دیم جبوبات از ارقام نخود سفید محلی و عدس ریز محلی استفاده می شود، ابراز کرد: این ارقام علاوه بر مقاومت خوبی که نسبت به تنش خشکی، کم آبی، آفات و بیماری ها دارند از عملکرد مطلوب و مقرون به صر فه ای نیز برخوردارند.

او؛ بر سالم بودن محصول نخود و عدس کشت دیم تولیدی کشاورزان شهرستان سپیدان به دلیل حداقل استفاده از کود و سموم دفع آفات کشاورزی تاکید کرد.