به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد صادق فانی تصریح کرد: برداشت مکانیزه چغندر قند پاییزه در شهرستان فسا از اوایل خرداد ماه با استفاده دو دستگاه برداشت آغاز شد و در اواسط تیر ماه به پایان رسید.

وی با اشاره اینکه قیمت گذاری چغندر قند از سوی دولت محترم بر اساس فصل کشت و عیار قند محصول تحویلی صورت می گیرد، اظهار کرد: چغندر قند پاییزه کشاورزان شهرستان فسا با عیار ۱۶.۹ درصد، بالاترین عیار تحویلی را در بین شهرستان ها ی طرف قرارداد کارخانه قند مینوی فسا داشته است.

به گفته او؛ هرکیلوگرم چغندر قند پاییزه با عیار پایه ۱۵درصد با قیمت ۲۷۰۰ تومان از کشاورزان خریداری و علاوه بر آن به ازای هر تن چغندر قند تحویلی دو کیلوگرم شکر و ۲۰ کیلوگرم تفاله به کشاورز جایزه داده شده است.

فانی با اشاره به اینکه مزارع چغندر قند شهرستان فسا با بذور لوانته، گرانته، ویکو، کادیلاک و پالما کشت شده بود، ابراز کرد: تمامی مزارع چغندر قند این شهرستان در مناطق شیبکوه و ششده واقع بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا اظهار کرد: استفاده از نزولات جوی، کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب و کاهش هزینه های تولید در واحد سطح از دلایل اصلی تغییرالگوی کشت چغندر قند از بهاره به پائیزه به شمار می آید که امید است بیش از پیش توسعه یابد.