به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با اشاره به نو پا بودن این شهرستان افزود: با تعامل و هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی و اداره تعاون روستایی این انتخابات برای تعیین اعضای هیات مدیره و بازرسین اتحادیه صنفی دام و طیور برگزار گردید.

به گفته وی پنج نفر عضو هیات مدیره، دو نفر عضو علی البدل و دو نفر بازرس اتحادیه مذکور با رای الکترونیکی و مخفی بهره برداران برای مدت چهار سال انتخاب شدند.

مویدی تصریح کرد: این انتخابات با حضور و مشارکت بالای 90 درصد بهره برداران دارای پروانه فعالیت تمدید شده بخش دامپروری بر پا گردید.

وی بیان کرد: حوزه دامپروری این شهرستان 3 هزار نفر بهره بردار دارد که از این تعداد در حال حاضر 257 نفر دارای پروانه فعالیت اتحادیه دام و طیور می باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با راه اندازی این اتحادیه صنفی از تردد و مراجعه بهره برداران به شهرستان های مجاور و مرکز استان برای صدور و تمدید پروانه فعالیت صنفی کاسته می شود.

او هویت بخشی به مشاغل بخش دامپروری، دفاع از حقوق صنفی، بیمه بهره برداران و صدور پروانه کسب به عنوان مدرک معتبر شغلی را از مزایای تشکیل اتحادیه صنفی موصوف برشمرد.

مویدی گفت: با استقرار اتحادیه صنفی زراعت، باغبانی و منابع طبیعی در بیضا اتحادیه صنفی دام و طیور دومین اتحادیه صنفی کشاورزی است که در سطح این شهرستان تشکیل و ثبت شده است.